نسل جدید سوزوکی هایابوسا ۱۷ بهمن معرفی می‌شود

قطعه نیوز: سوزوکی تیزرهایی از موتورسیکلت جدیدش را منتشر کرده است که کارشناسان احتمال می‌دهند نسل جدید هایابوسا باشد و ۱۷ بهمن برای عموم رونمایی شود.

به‌گزارش نشریه موتورسایکل، سوزوکی خود را برای معرفی مدل جدیدی در ۵ فوریه (۱۷ بهمن) آماده می‌کند و همه‌ی نشانه‌ها نشان می‌دهد که این موتورسیکلت هایابوسا (Hayabusa) جدید است. موتورسیکلت هایابوسا سال ۲۰۲۰ بخشی از سبد محصولات سوزوکی در ایالات متحده باقی ماند؛ اما در اروپا به‌دلیل معرفی استانداردهای یورو ۴، مدل GSX1300R سال ۲۰۱۸ کنار گذاشته شد. از آن زمان شایعاتی مربوط به مدل جدید هایابوسا به‌شدت منتشر شده و به‌نظر می‌رسد سوزوکی آماده عرضه مدل جدید این موتورسیکلت محبوب و کاربرپسند است.

در پایین تیزر بین‌المللی آمده است که مدل جدید را در پیست آزمایشی سرعت‌بالا نشان می‌دهد. عنوان این ویدئو «مدل کاملا جدید رونمایی خواهد شد» است؛ درحالی‌که نسخه‌ای از این ویدئو در کانال یوتیوب سوزوکی کانادا با عنوان «چیز بزرگی به سوزوکی کانادا می‌آید!» به‌نمایش گذاشته شد.

سوزوکی موتور آمریکا تیزر ویدئو اختصاصی خود را با عنوان «تغییر نسل در راه است» منتشر کرد. ویدئو آمریکایی با برخی از صحنه‌های خیابانی در لس‌آنجلس آغاز شد و به‌دنبال آن تصاویری از چراغ‌های شروع مسابقه و فیلم‌هایی از همان مسیر در تیزر بین‌المللی ادامه می‌یابد.

ویدئو بین‌المللی چند تصویر اجمالی از مدل جدید را ارائه می‌دهد که اگرچه تار است، چند نشانه بصری معرفی می‌کند که نشان می‌دهد این مدل جدید سوزوکی هایابوسا است. به‌طور کاملا مشخص می‌توانیم بگوییم این موتورسیکلت در‌حقیقت سوپربایک است و می‌توانیم دو اگزوز بزرگ و براق را در دو طرف چرخ عقب ببینیم.

چند عکس از جلو موتورسیکلت چراغ مرکزی بزرگی را نشان می‌دهد که چراغ‌های کوچک‌تری در دو طرف آن وجود دارد (احتمالا چراغ‌های روشنایی روز برای بازارهایی است که در آن سیستم روشنایی روز الزامی است). در تصویری از عقب که موتورسیکلت دور می‌شود، می‌توانیم دم با قوز بزرگ مانند نسخه‌ی قبلی هایابوسا را ببینیم؛ اما چراغ عقب افقی به‌جای چراغ عمودی وجود دارد که در جدیدترین مدل این نسل استفاده شده است.

تنها تصویر دقیق و واضح از این موتورسیکلت به ابزارهای دقیق اندازه‌گیری و سنجش پارامترها مربوط است. به‌طور دقیق دو صفحه‌نمایش آنالوگ در دو طرف یک نمایشگر کوچک رنگی به‌چشم می‌خورد. کسانی که روی مدل‌های قبلی هایابوسا سوار شده‌اند، طرح کلی نشانگرها و سیستم‌های اندازه‌گیری را به‌یاد دارند.

به‌نظر می‌رسد سوزوکی از روند استفاده از صفحه‌نمایش‌های بزرگ TFT دور شده است و این امر باعث استفاده از نمایشگر کوچک‌تر بین سرعت‌سنج آنالوگ و دورسنج می‌شود. البته صفحه کوچک TFT به‌دلیل استفاده هایابوسا از لوازم الکترونیکی مدرن لازم و ضروری است. در ویدئو می‌توانیم اطلاعات مربوط به انتخابگر حالت سوزوکی درایو (SDMS) و زاویه خم‌شدن (زاویه تمایل) را مشاهده کنیم که IMU پیچیده‌ای را نشان می‌دهد. به‌علاوه سایر سیستم‌های دستیار الکترونیکی مانند کنترل کشش و کنترل ارتفاع سواری نیز وجود دارد.

از هایابوسای جدید چه انتظاری می‌توان داشت؟ سوزوکی باید قابلیت جدیدی در آستین خود داشته باشد تا شایسته نام این برند باشد. هایابوسا همیشه نکته‌ی جالب و توانایی خاصی در زمینه‌ی قدرت پیشرانه داشته است؛ اما در جایی که مدل‌های Panigale V4s و S1000RRs و نینجا H2 وجود دارد، موتورسیکلتی با ۱۹۴ اسب‌بخار قدرت در سال ۲۰۲۱ دیگر خیلی چشمگیر نیست. باید انتظار ارتقای قدرت پیشرانه هایابوسا را داشت؛ اما آیا این امر با افزایش حجم مدل‌های قبلی (بیشتر از ۱،۳۴۰ سی‌سی) همراه است یا بالاخره می‌توان سال‌ها کار سوزوکی روی فناوری توربوشارژر را برای هایابوسای جدید مشاهده کرد تا از کاوازاکی برای استفاده از سیستم القای اجباری پیشرانه پیروی کند؟

قبلا درباره‌ی پتنت جدید سوزوکی برای جعبه‌دنده نیمه‌خودکار نوشته بودیم که در تصاویر خود از هایابوسا استفاده کرده است. سوزوکی موتور آمریکا ممکن است در عنوان ویدئو «تغییر نسل» خود به این فناوری اشاره کرده باشد. به‌هر‌حال در روزهای آینده، وقتی سوزوکی از مدل جدید هایابوسا رونمایی کند، همه‌چیز را می‌‌فهمیم.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] سوزوکی هایابوسا ۲۰۲۲ دو چرخ به سرعت و قدرت فوق العاده بالایی که دارد، مشهور است. حتی بدون توربو شارژرهای دست سازی که به آن اضافه می‌کنند و اکسید نیتروژن‌هایی که داخل باکش می‌ریزند هم هایابوسا موتور سیکلتی سریع و چالاک است و حالا شاهد عرضه نسل تازه‌ای از این اسطوره جهنمی هستیم. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.