مشکل در تامین لوازم یدکی ب‌ام‌و و پورشه؛ مردم تعمیرگاه را به مراکز خدمات پس از فروش ترجیح می‌دهند

قطعه نیوز: یک کارشناس خدمات پس از فروش گفت: وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای خارجی در ماه‌های گذشته نه تنها بهتر نشده است، بلکه حتی وخیم‌تر هم شده است.
جواد الهی در گفت‌وگو با «قطعه نیوز» با بیان اینکه در حال حاضر مشکل تامین قطعه یدکی برای خودروهای خارجی وجود دارد، گفت: خودروهایی مانند ب‌ام‌و، پورشه، تویوتا و لکسوز که واردات‌شان متوقف شده است، با مشکل خدمات پس از فروش و تامین لوازم یدکی مواجه شده‌اند.
وی ادامه داد: اکنون افراد سعی می‌کنند از مبادی قانونی و غیرقانونی لوازم یدکی مورد نیاز را وارد کنند اما قیمت آن بسیار بالا رفته است.
وی با بیان اینکه پیدا کردن قطعات یدکی بستگی به نوع قطعه دارد، اظهار کرد: قطعات بدنه موتور در زمانی که تحریم نبودیم نیز به سختی یافت می‌شد و برای بعضی خودروها در همان زمان نیز بین ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشید تا قطعات یدکی وارد شود.
وی ادامه داد: واردات قطعات کلیدی، اکنون سخت‌تر شده است اما بعضی قطعات مصرفی مانند گلگیر یا چراغ خودرو آسان‌تر یافت می‌شوند.
به گفته این کارشناس خدمات پس از فروش، مشکلات تامین قطعه برای خودروهای خارجی پیش از تحریم‌ها هم وجود داشته است به طوری که گاه یک مشتری باید مدت‌ها برای ورود خودرو یا لوازم یدکی آن صبر کند.
الهی افزود: تغییرات نرخ ارز تاثیری بر قیمت لوازم یدکی در بازار خودروهای خارجی نداشته است.
وی بیان کرد: تغییرات نرخ ارز بر یک بستر بی‌ثبات رخ می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که کاهش نرخ ارز، در بخش‌های دیگر تاثیر کاهشی نداشته باشد.
وی افزود: از سوی دیگر افت قیمت در خودروهای خارجی گران‌تر بیشتر است و هر چه قیمت بالاتر باشد، افت قیمت در اثر تغییرات بیشتر است.
وی اظهار کرد: بی‌ثباتی در قیمت خودرو، رفتار خریدار و فروشنده را نسبت به قبل تغییر داده است، چراکه افراد نمی‌توانند به سادگی تصمیم‌گیری کنند.

مردم تعمیرگاه‌ها را به مراکز خدمات پس از فروش ترجیح می‌دهند

این کارشناس خدمات پس از فروش عنوان کرد: بعضی از شرکت‌های خدمات پس از فروش، قطعات یدکی را پیش از این وارد کرده‌اند و معمولا درانبارهای خود موجودی دارند.
الهی افزود: با این حال مردم ترجیح می‌دهند که برای دریافت خدمات پس از فروش به مراکز رسمی خدمات مراجعه نکنند، چراکه معمولا در این مراکز خودرو برای مدت طولانی برای انجام یک تست ساده باقی می‌ماند و بعضی مواقع کار هم درست انجام نمی‌شود.
وی عنوان کرد: ضعف در ارائه خدمات پس از فروش ارتباطی با تحریم‌ها ندارد بلکه به کیفیت تعمیرگاه‌های خدمات پس از فروش ربط دارد.


خبرنگار: علیرضا نوریان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.