مجلس با انواع ارز واردات خودرو را آزاد می‌کند

قطعه نیوز: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در طرح «سامان‌دهی بازار خودرو» محدودیتی برای وارد کردن خودرو به کشور وجود ندارد و واردکنندگان می‌توانند از محل ارز حاصل از صادرات نفت، قطعه، خودرو و ارز بدون منشا، خودرو وارد کنند.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» اضافه کرد: ماده‌ای در طرح «سامان‌دهی بازار خودرو» در نظر گرفته شده است که واردات خودرو در ازای صادرات خودرو، قطعه، نفت خام و دارایی کسانی که در خارج از کشور ارز دارند، اما برای وارد کردن آن به کشور تعهدی ندارند، آزاد خواهد بود.

وی عنوان کرد: مشخصات خودروهای مجاز برای واردات توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین خواهد شد و در همین مدت کوتاه پس از انتشار این خبر هم اثر آن را بر بازار خودروهای وارداتی در روزهای گذشته می‌بینیم.

شاه‌بیت طرح مجلس عرضه خودرو در بورس است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خودرو در حال حاضر به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده است و افراد برای حفظ ارزش دارایی خود به خرید خودرو رو آورده‌اند، در نتیجه تقاضای کاذب در این بازار بالا رفته است

فیروزی افزود: این در حالی است که خودروسازان می‌گویند اگر تنها تقاضای واقعی خودرو یعنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال مطرح باشد، آنها توان تولید و عرضه این تعداد در سال را دارند که باعث ایجاد تعادل در بازار خودرو می‌شود.

وی با بیان اینکه شاه‌بیت طرح مجلس عرضه خودرو در بورس است، اداومه داد: بهترین روشی که مجلس در بررسی‌های خود به آن رسید، عرضه خودرو در بورس بود، چراکه تا پیش از این روش‌های مختلفی برای عرضه خودرو امتحان شده است و نتایج مطلوب را به دنبال نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه میزان تولید کم، عرضه در بورس می‌تواند مفید باشد، افزود: در طرح مجلس خودرویی که در بورس عرضه نشود، امکان شماره‌گذاری ندارد و به عنوان کالای قاچاق شناخته می‌شود و می‌تواند توقیف شود.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.