قطعات یدکی کیا، هیوندای و رنو از عراق و پاکستان وارد می‌شود

قطعه نیوز: شرکت‌هایی مانند نمایندگی‌های کیا، هیوندای و رنو که تا پیش از ممنوعیت، خودرو وارد کرده بودند، در حال حاضر قطعا‌ت‌شان را از طریق عراق، ترکیه، پاکستان و دبی ثبت و وارد یا به شیوه قاچاق قطعات خود را تامین می‌کنند.

به گفته یک کارشناس خدمات پس از فروش خودروهای خارجی، مراکز تامین قطعات خودروهای وارداتی به مشکل تامین قطعه برخورده‌اند، به طوری که فروش به صورت آزاد ندارند و مصرف‌کننده حتما باید با خودروی خود به مرکز مراجعه کند تا در آنجا قطعه را تعویض کنند. در این میان چینی‌ها باز برای تامین قطعه پیشتاز میدان هستند، به طوری که قطعات را تامین می‌کنند و با سود چند برابر می‌فروشند.

‌جواد الهی در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» عنوان کرد: وضعیت در شهرستان‌ها وخیم‌تر از تهران است، به طوری که خودروی خارجی در صورت خرابی باید چند روز در پارکینگ بماند تا قطعه مورد نظر به دست تعمیرکار برسد.

وی عنوان کرد: شرکت‌هایی مانند نمایندگی‌های کیا، هیوندای و رنو که تا پیش از ممنوعیت، خودرو وارد کرده بودند، در حال حاضر قطعا‌ت‌شان را از طریق عراق، ترکیه، پاکستان و دبی ثبت و وارد  یا به شیوه قاچاق قطعات خود را تامین می‌کنند.

به گفته این کارشناس خدمات پس از فروش، تامین قطعه خودروهای وارداتی با شرایط فعلی، قیمت را بالا برده است و در واقع بار نبود قطعه بر دوش مصرف کننده افتاده است.

وی با اشاره به ممنوع بودن واردات خودرو در سال‌های گذشته و چالش‌های ایجاد شده برای شرکت‌های واردکننده، گفت: در طول سال‌های گذشته بسیاری از این شرکت‌ها یا تعطیل شدند یا با حجم کمتری به کار می‌پردازند، به طوری که تعدیل نیروی زیادی، گاه تا هزار نفر، انجام داده‌اند و سعی می‌کنند با محکم کردن ضوابط گارانتی تا می‌توانند از ارائه خدمات سر باز بزنند.

الهی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده خودرو موظفند بین ۳ تا ۵ سال گارانتی ارائه بدهند، اظهار کرد: این شرکت‌ها در حال حاضر تعطیل یا نیمه‌تعطیل‌اند، تا زمانی که واردات خودرو آزاد شود و دولت ارز لازم را برای واردات تامین کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.