کاهش ۲۷ درصدی فروش خودرو در اروپا به دلیل بحران کرونا

قطعه نیوز: ماه گذشته فروش خودروهای اروپایی با ادامه محدودیت‌های مهار انتشار کووید-۱۹ بعد از مدتی کوتاه بهبودی ناچیز، کاهش یافت.

به گزارش بلومبرگ، انجمن تولیدکنندگان اتومبیل اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که ثبت‌نام خودروهای جدید ۷.۱ درصد در ماه اکتبر کاهش داشته است. گذشته از سود ناچیز در ماه سپتامبر، فروش در تمام سال رو به کاهش بوده و طی ۱۰ ماه اول سال جاری ۲۷درصد کاهش داشته است.

فرانسه و انگلیس اواخر ماه گذشته و اوایل ماه نوامبر قرنطینه شدند، نمایشگاه‌های خودرو تعطیل و فروش تحت‌فشار زیادی قرار گرفت. آلمان متعهد شده است با پنج میلیارد یورو (۵.۹ میلیارد دلار) از خودروسازان و تامین کنندگان خود در مقابل بحران و از تولید خودروهای برقی بیشتر، حمایت کند.

ثبت‌نام خودرو نسبت به پیش‌بینی BI (Bloomberg Intelligence) با کاهش تقریبا ۶ درصدی بدتر بود. تحلیلگر مایکل دین در گزارشی نوشت، فروش خودرو احتمالا در این سه ماه حدود پنج درصد کاهش می‌یابد و سال را حداقل با ۲۵ درصد کاهش به پایان می‌رساند.

پس از قرنطینه نمایندگی‌های فروش را تعطیل کردند و این تعطیلی منجر به سقوط سفارش‌ها شد. گروه تولیدکننده PSA پژو، تولید خود را در چندین کارخانه فرانسه کاهش داده است. گروه پلتفرم اتومبیل ( La Plateforme Automobile ) در اوایل این ماه هشدار داد که اگر نمایشگاه‌ها نتوانند به‌سرعت بازگشایی شوند، صنعت حتی عواقب بدتری نسبت به بهار امسال را تجربه خواهد کرد.

اسپانیا با افت ۲۱ درصدی در ماه اکتبر بیشترین کاهش را در میان بازارهای بزرگ به ثبت رساند. فروش بی ام دبلیو (BMW AG) به میزان ۱۲ درصد و فولکس‌واگن و دایمر آگ (Daimler AG ) بیش از هفت درصد کاهش یافت، درحالی‌که فیات کرایسلر اتومبیل NV و رنو SA سود ناچیزی کسب کردند.

وسایل نقلیه الکتریکی نقطه درخشان در این مورد است. BI پیش‌بینی کرده است که فروش خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودروهای مجهز به باتری برای اولین بار از فروش خودروهای دیزلی در این سه ماه فراتر خواهد رفت.

بسته حمایتی صنعت آلمان که روز سه‌شنبه اعلام شد، شامل یک میلیارد یورو اضافی برای یارانه‌های خودروهای الکتریکی (EV) و تمدید موجودی آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ است.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.