کاهش ۳۷.۸درصدی تولید خودرو تا پایان بهمن نسبت به سال گذشته

بررسی و مقایسه آمار تولید خودرو امسال در مقایسه با سال گذشته

قطعه نیوز: بررسی آمارهای منتشر شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۸۷۳ هزار و ۲۴۳ دستگاه خودرو از آغاز امسال تا پایان بهمن ماه است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۷.۸ درصد کاهش نشان می دهد.

بر اساس داده‌های آماری مورد بررسی، در ۱۱ ماهه سال ۹۶ تعداد یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده بود.

همچنین در ۱۱ ماهه امسال ۸۱۴ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۸.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

علاوه براین تا پایان بهمن ماه امسال ۴۵ هزار و ۹۵۷ دستگاه وانت، ۵۵۷ دستگاه اتوبوس و ۹ هزار و ۶۰۹ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد که به ترتیب کاهش ۳۱.۹، ۶۵.۸ و ۳۵.۵ درصدی را نشان می دهد.

تولید ون، مینی بوس و میدل باس افزایش یافت

این گزارش حاکی از آن است که ۱۱ ماهه امسال یک هزار و ۲۴۲ دستگاه ون تولید شد که در مقایسه با سال گذشته ۵۶.۵ درصد رشد داشت.

تولید یک هزار و ۶۱۳ دستگاه مینی بوس و میدل باس هم در مدت یاد شده نشان از رشد ۳۴.۸ درصدی تولید اینگونه خودروها دارد.

براساس جداول منتشر شده، بهمن ماه امسال تعداد ۵۴ هزار و ۹۶۵ دستگاه سواری، ۳۵ دستگاه ون، سه هزار و ۷۴۷ دستگاه وانت، ۷۳ دستگاه مینی بوس و میدل باس، ۱۷ دستگاه اتوبوس و ۲۵۲ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده و در مجموع ۵۹ هزار و ۸۹ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد.

لازم به ذکر است امسال تا پایان دی ماه ( دوره ۱۰ ماهه) ۸۱۲ هزار و ۹۷۹ دستگاه انوع خودرو در کشور تولید شد که در همسنجی با پارسال ۳۵.۴ درصد کاهش داشت.

برنامه پیش بینی شده برای تولید خودرو در سال ۱۳۹۶ دستیابی به رقم یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه بود که ۹۷ درصد آن محقق شد و برای سال ۱۳۹۷ هم پیش بینی رقم یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه هدف گذاری شده بود.

آمار تولید ۱۱ ماهه امسال حاکی از تحقق بیش از ۵۱ درصد برنامه است و دست اندرکاران بخش خودرو انتظار دارند حدود ۶۰ درصد برنامه تحقق پیدا کند.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.