اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت سواران مازندرانی

قطعه نیوز: رییس پلیس راهور مازندران به اهدای رایگان ۵۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی و ایمنی راکبین موتورسیکلت استان اجرا شد.

سرهنگ رحیم باقری با بیان اینکه در راه‌های روستایی وشهری بیشترین آمار تلفات جانی و مالی مربوط به راکبان موتورسیکلت است افزود: اجرای طرح ارتقا ایمنی راکبان موتور سیکلت به منظور کاستن از تلفات جانی و مالی در حوادث رانندگی پیگیری می‌شود.

وی گفت: در این طرح مواردی همچون آشنایی موتور سواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات اجرا شد.

سرهنگ باقری تاکید کرد با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، نحوه استفاده از کلاه ایمنی، خطرات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی در استان به حداقل خواهد رسید.

رییس پلیس راهور مازندران از ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی در قالب اجرای طرح بخشودگی جریمه پارکینگ، جریمه نداشتن گواهینامه، بیمه نامه و پلاک، موتورسیکلت‌های توقیفی خبرداد و گفت: موتورسیکلت‌هایی که از قبل از سال ۹۸ در پارکینگ‌های استان تحت عنوان رسوبی متوقف شده‌اند، به صاحبان‌شان بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح همه مالکین یا متصرفین این موتورسیکلت‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و بدون نیاز به پرداخت مبلغ جریمه معوقه دو برابر شده، اقدام به ترخیص موتورسیکلت خود کنند.

منبع: موج

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.