نحوه جریمه یک میلیونی خروج خودرو‌ها از شهر‌ها

قطعه نیوز: دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یکبار در صورت مشاهده پلیس و یا دوربین‌ها انجام خواهد شد.

حسین قاسمی در تشریح جزئیات اعمال محدودیت‌ها در طرح جدید ستاد ملی مقابله با کرونا که از روز شنبه یکم آذرماه اجرایی می‌شود، گفت: در طرح جدید محور اصلی شهرها هستند که به سه گروه شهرهای زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی براساس شاخص بستری در هر یک از شهرها تعیین می‌شود. به این ترتیب که در شهرهای زرد چهار نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر، در شهرهای نارنجی شش نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر و در شهرهای قرمز نیز ۱۰ نفر بستری به ازای ۱۰۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این طرح محدودیت‌ها برای حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و ترددها در نظر گرفته شده که هر یک الزامات ویژه‌ای دارند به شکلی که ادارات در شهرهای زرد و دستگاه‌های اصلی ارائه خدمات ضروری به فعالیت خود ادامه می‌دهند و در راستای ارائه خدمات ضروری، پرسنل آنها به صورت کامل حضور دارند و سایر ادارات نیز یک سوم نیروهایشان در محل کار حاضر خواهند بود.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص برگزاری جلسات و ماموریت‌ها در طرح جدید گفت: ماموریت‌های غیرضروری و کلیه جلسات اگر در فضای سربسته باشد حتما باید الزام رعایت فاصله چهار متر افراد انجام شود. همچنین شش بار گردش هوا در هر ساعت برای فضای بسته باید انجام شود و حداکثر افراد شرکت‌کننده در جلسات شهرهای زرد ۳۰ نفر، شهرهای نارنجی ۲۰ نفر و شهرهای قرمز ۱۵ نفر باشد.

وی تاکید کرد: ضمانت اجرایی رعایت محدودیت‌ها در طرح جدید بخشنامه‌ای است که در شهریورماه توسط سازمان امور اداری و استخدامی ابلاغ شده است که در آن مجازات‌هایی برای متخلفین تعیین گردیده و مسئول و ناظر هر بخش نیز در این بخشنامه مشخص شده است. برای مثال در وزارتخانه‌ها معاونت توسعه منابع و در استانداری‌ها نیز معاونین توسعه منابع برای این کار مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از الزامات طرح جدید در ستاد ملی، تدوین بسته حمایتی اصناف است که به اتاق اصناف و وزارت صمت سپرده شده تا در حوزه‌های خدماتی که توسط دولت ارائه می‌شود و همچنین در موضوع عوارض و اخذ چک‌ها، تمهیداتی اندیشیده شود. این موضوع در کمیته امنیتی جمع‌بندی شده و پیشنهادات آن نیز ارائه شده است. بی‌تردید آنچه که دولت در توان داشته باشد و امکان‌پذیر باشد انجام خواهد شد و دریغ نخواهد کرد.

قاسمی ضمن تشریح سطح برخورد با متخلفین در طرح جدید گفت: جدی بودن پروتکل‌ها و نظارت بر اجرای آن موضوعی است که وزارت بهداشت آن را دنبال خواهد کرد چراکه مباحث پروتکل‌ها از منظر تخصصی در حوزه وزارت بهداشت است و هیچ دستگاهی بهتر از آنها نمی‌تواند این نظارت‌ها را اعمال کند.

اما در حوزه اداری آنچه که تعیین شده از تذکر تا انفصال پیش‌بینی شده است. همچنین در حوزه اصناف نیز از تذکر تا پلمب پیش‌بینی شده است. در حوزه آموزشی از تذکر تا انفصال از خدمات به اضافه جریمه برای آموزشگاه‌های خصوصی در نظر گرفته شده است. در حوزه ترددها نیز برای عدم رعایت، اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای شهرهای نارنجی و جریمه یک میلیون تومانی برای شهرهای قرمز در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نکته قابل توجه این است که این جریمه‌ها هر ۲۴ ساعت یکبار که پلاک از طریق دوربین و پلیس مشاهده شود، به عنوان ضمانت اجرایی طرح اعمال خواهند شد.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با تاکید بر لزوم مشارکت مردم برای اجرای صحیح طرح جدید گفت: این طرح یکی از پازل‌های هفتگانه‌ای است که توسط وزارت بهداشت به ستاد ملی مدیریت کرونا ارائه شده است که همه این موارد باید با هم اجرایی شوند تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

بسیج محله‌محور نیز برای بیماریابی به عنوان پایلوت از کرمانشاه آغاز شده است. بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند علائمی ندارند و بیشترین خطر را نیز همین افراد دارند. امیدواریم با افتتاح خط تولید تست‌های سریع که از روز سه شنبه انجام شد، انجام تست‌ها روزانه به ۱۰۰ هزار عدد افزایش پیدا کند و از این طریق در جهت مدیریت بیماری حرکت کنیم.

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.