مافیا صنعت خودرو قلدرتر شده است

قطعه نیوز: حجت کریمی با طرح این سوال که بررسی و نتیجه تحقیق و تفحص مجلس قبل به کجا رسید و چرا منتشر نشد، خاطر نشان کرد: عمق نفوذ مافیا در صنعت خودرو از لایه تولید گذشته و به سطح انتشار اطلاعات هم سرایت کرده است.

اتفاقاتی که در صنعت خودرو شاهد آن هستیم، برخواسته از مشکلات و معایب عمیق ساختاری است که طی چند دهه اخیر در این صنعت لانه کرده است. سید حجت کریمی، کارشناس و فعال صنعت خودرو در همین خصوص معتقد است بزرگترین چالش خودروسازی، وجود مافیا و دستان پشت پرده است که منافع شخصی را بر سرمایه ملی و جان و مال مردم ترجیح می دهند

وی گفت: متاسفانه در سایه عدم نظارت کافی و موثر، مافیا قدرتمندی در صنعت خودرو شکل گرفته که با مرور زمان بزرگ تر و قلدرتر شده است.

کریمی با طرح این سوال که بررسی و نتیجه تحقیق و تفحص مجلس قبل به کجا رسید و چرا منتشر نشد، خاطر نشان کرد: عمق نفوذ مافیا در صنعت خودرو از لایه تولید گذشته و به سطح انتشار اطلاعات هم سرایت کرده است.

این فعال صنعت خودرو ورود قوه قضائیه به خودرو را که منجر به دستگیری برخی مدیران خودروسازی گردید، اقدام مبارکی تلقی کرد و گفت: قطعا نحوه نظارت بر رفتار شرکت های خودروسازی می بایست مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار گیرد تا قبل از وقوع هر فسادی و حرکت جریان های مافیایی، اقدامات لازم صورت گیرد.

کریمی ممنوعیت واردات را از آن دست اتفاقات دانست که منافع آن در وهله اول به جیب مافیا پشت پرده صنعت خودرو می رود و گفت: با اعمال نفوذ، تعرفه واردات خودرو به صورت سرسام آور و ناگهانی و بدون توجیه و ضابطه، افزایش می یابد و سپس بعد از آن با ممنوعیت کامل واردات خودرو، زمینه برای افزایش قیمت خودروهای داخلی مهیا می شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو برای رشد و ارتقا نیاز به جراحی دارد، گفت: اصلاح ساختارها توسط دستگاه های حاکمیتی، سیاست گذار و نظارتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که البته به دلیل قدرت مافیا پشت پرده، بدون هزینه نخواهد بود.

منبع: خط بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.