نیسان شایعه فروش ۳۴ درصد سهم خود در میتسوبیشی را تکذیب کرد

قطعه نیوز: نیسان شایعه فروش ۳۴ درصد سهم خود در میتسوبیشی را با تأکید تکذیب کرد.

بلومبرگ با استناد به رسوایی راهبر پیشین نیسان و آثار مخرب شیوع ویروس کرونا گزارش داده بود که نیسان در حال مرور و ارزیابی فروش ۳۴ درصد سهم خود در میتسوبیشی است. اگر نیسان چنین تصمیمی گرفته بود، نه فقط می توانست کمک کند تا نیسان دو باره روی پای خود بایستد، بلکه می توانست در حل مشکلات اتحاد سه جانبه با کمپانی فرانسوی رنو مؤثر باشد (اتحاد سه جانبه بین رنو-نیسان-متسوبیشی).

بلومبرگ هنگام انتشار این گزارش،‌ منبع خبر خود را فاش نکرد اما نوشت که ظواهر امر نشان می دهد که نیسان هم با بازگشت میتسوبیشی به حالت عادی امیدی ندارد.

اما نیسان بدون درنگ با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود این گزارش بلومبرگ را رد کرد. نیسان در این بیانیه نوشت: «هیچ برنامه ای برای بازنگری روابط سرمایه گذاری با میتسوبیشی موتورز وجود ندارد.»

نیسان همچنین به این موضوع اشاره کرد که میتسوبیشی در حال کار کردن روی اصلاحات ساختاری است که به قول خودش «کوچک اما زیبا» است و از اوایل سال جاری (۲۰۲۰) شروع شده است. این تغییرات ساختاری میتسوبیشی همگام و همراستا با برنامه اصلاحی نیسان است که «نیسان بعد» “Nissan NEXT” نام دارد. در بیانیه نیسان همچنین آمده است: «اتحاد باید تمرکز خود را روی موضوعاتی قرار دهد که در آن متخصص است و باید از دارایی های خود بهترین بهره برداری را به عمل آورد و این دو پیش نیاز رسیدن به اهداف میان مدت برنامه است.»

در ماه مه همین امسال (۲۰۲۰)، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به طور رسمی برنامه میان مدت خود را اعلام کرد که در آن طرح راهبر-پیرو در هر سگمنت از بازار جهانی تعریف شد. بر اساس این مدل تجاری، از اتحاد انتظار می رود تا ۴۰ درصد سرمایه گذاری توسعه خودرو را کاهش دهند.

بر اساس طرح راهبر-پیرو نیسان کمپانی «مادر» برای بازارهای چین، آمریکای شمالی و ژاپن خواهد بود. رنو از سوی دیگر،‌ در بازارهای اروپایی، روسیه، آمریکای جنوبی و بازارهای شمال آفریقا،‌ راهبری را برعهده خواهد گرفت و میتسوبیشی راهبر بازارهای کشورهای آسه آن و اقیانوسیه.

بر اساس این بیانیه ای که نیسان در مطبوعات منتشر کرده، این شرکت ژاپنی مصمم است که این راهبرد را با دقت به اجرا بگذارد.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.