دورکاری از داخل ماشین پارک شده

قطعه نیوز: شیوع ویروس کرونا،‌ کاربردهای جدیدی برای خودرو به وجود آورده که هیچ ربطی به رانندگی، حمل و جابه جایی بار و مسافر ندارد.

در این روزهای کرونایی، بعضی از روزها در منازل و آپارتمان ها، حتی یک جای ساکت وجود ندارد، یا تلویزیون روشن است،‌ یا یکی در حال صحبت کردن با تلفن است و شما هم باید با یکی از این اپلیکیشن های موبایلی یا اینترنتی (مثل زوم یا ادوبی) در جلسه ای یا کلاسی حضور داشته باشید، چه جایی بهتر از داخل خودرو؟

این تنها کاربرد کابین داخل خودرو در ایام کرونایی نیست. اتفاقاً کرونا باعث گل کردن خلاقیت مردم هم شده است. زمانی که حتماً باید کاری انجام شود و نمی توان به کودکان در منزل توپ و تشر زد و از آنان خواست که چند دقیقه ساکت باشند، تنها پناهگاهی که باقی می ماند، داخل کابین خودروی پارک شده در گاراژ یا دم در منزل است.

این تنها استفاده از کابین داخل خودرو نیست، کسانی که کودک مدرسه ای دارند و این روزها مدرسه تعطیل است، باید به  نوعی آنها را مشغول و در عین حال فاصله اجتماعی را رعایت کرد،‌ از این رو برخی از مردم به خلاقیت های جالبی دست می زنند. برای مثال تماشای کارتون «داستان اسباب بازی» برای دویستمین بار اما این بار روی صفحه نمایش صندلی عقب مینی ون و خودروهای خانوادگی به بهانه «یک تجربه متفاوت» است، بلکه شاید در همین یک یا دو ساعت همسر محترم در داخل منزل با آرامش بیشتر موفق به انجام دورکاری شود.

حتی مشاهده شده است که برخی از خانواده ها صندوق عقب خودروی شاسی بلند خود را به فضای داخل کابین ملحق کرده و فضای بزرگتری ایجاد کرده اند و خودرو را در کنار پارک یا طبیعت، گذاشته اند تا هم از فضای خانه دور باشند و هم از جمعیتی که مردم در آن در رفت و آمد هستند.

این روزها نشستن در رستوران ها به شدت کاهش یافته است و سفارش دادن غذا و خوردن آن در خانه هم آن حس لازم را ایجاد نمی کند، اینجا هم کابین داخل خودرو به کار می آید، هم غذای داغ همان لحظه از رستوران به دستتان می رسد و هم مجبور به نشستن در کنار غریبه ها نیستید [مخصوصاً در کنار کسانی که اصلاً اعتقاد به رعایت ندارند یا به شدت سهل انگارند] و هم مجبور به ماندن در فضای بسته ی خانه نبوده اید. یک پیک نیک ساده داخل کابین خودرو!

خودرو همیشه به عنوان منزل دوم انسان ها کاربردهای متعددی داشته و حالا در این مصیبت شیوع ویروس کاربردهای جدیدتری پیدا کرده و حتی در تغییر رفتار انسان ها مؤثر بوده است. (اگر این رعایت فاصله بین انسان ها به یک عادت تبدیل شود، تا حدود زیادی سطح بهداشت جوامع هم بالا می رود).

منبع: سایپا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.