شماره‌گذاری تنها ۵۰ هزار موتورسیکلت در ۶ ماهه اول امسال/ قطعه موتورسیکلت فقط به صورت یدکی تولید می‌شود

قطعه نیوز: رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتور سیکلت و دوچرخه اعلام کرد: در شش ماهه ابتدایی امسال، تنها حدود ۵۰ هزار موتورسیکلت برقی و بنزینی در کشور پلاک شده است، چراکه مشکلات بسیار زیادی بر سر راه تولید وجود دارد و افزایش نرخ ارز، باعث بالا رفتن هزینه‌های تولید و قیمت بالای موتورسیکلت شده است.

ماشااله قاسمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» افزود: افزایش نرخ ارز همچنین کاهش قدرت خرید مردم، کاهش معاملات در بازار موتورسیکلت را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از ۱۰۰ شرکت تولید قطعات موتورسیکلت بنزینی وجود دارد، اظهار کرد: این ۱۰۰ شرکت که قطعات فولادی بدنه، قطعات پلاستیکی و … تولید می کنند،  تعطیل قطعی نیستند چراکه در بازار حدود هفت تا هشت میلیون دستگاه موتورسیکلت هوندا در حال چرخش و کار است که نیازمند قطعات یدکی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قطعه‌سازان موتورسیکلت برای بازار لوازم یدکی تولید دارند و تولید چندانی برای کارخانه‌های سازنده موتورسیکلت صورت نمی‌گیرد.

به گفته قاسمی‌نژاد، نرخ مواد پتروشیمی و فولادی به عنوان مواد اولیه قطعات موتورسیکلت، در بعضی موارد تا حدود ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: در ایران هنوز قطعات موتورسیکلت برقی توسط بخش خصوصی تولید نمی‌شود و قطعات این موتورسیکلت‌ها وارداتی است.

رییس سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتور سیکلت و دوچرخه بیان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برنامه‌ای برای تولید ۱۰ هزار موتورسیکلت برقی به صورت پایلوت در کشور دارد و به دنبال این است که ظرفیت تولیدکنندگان داخلی را در این زمینه بسنجد.

قاسمی‌نژاد عنوان کرد: از حدود دو هفته پیش قرار شده است که نمایندگانی از سوی قطعه‌سازان برای مذاکره و گفت‌و گو در این زمینه تعیین شود. 

وی بیان کرد: با توجه به هزینه‌های اولیه مانند ساخت قالب و…، موضوع اصلی در تولید قطعات موتورسیکلت‌های برقی، وجود بازار و تضمین فروش آن است که ایدرو وعده داده است که برای خرید ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی ضمانت بدهد. 

قاسمی‌نژاد افز.د: در صورت وجود ضمانت خرید، برای ساخت قطعات بدنه موتورسیکلت برقی مشکلی وجود ندارد.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.