توان مهندسی کشور آینده ایران‌خودرو را تضمین می‌کند؛ حتی بدون حضور شرکای خارجی

قطعه نیوز: نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: طراحی و تولید نسل جدید گیربکس ۶ سرعته دستی با اتکا به دانش فنی ایرانی در سال جهش تولید، گامی در جهت پاسخ به نیاز مشتریان و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی است.

به گزارش «قطعه نیوز»، مهدی مطلب‌زاده در این خصوص اظهار کرد: تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی ایران طی سال‌های اخیر مانع بزرگی در مسیر توسعه و پیشرفت صنعت خودرو بود اما با این وجود، ایران خودرو محصولات جدیدی را با قوای محرکه توسعه یافته آماده عرضه به بازار کرده که نشان‌دهنده عزم راسخ این خودروساز در اتکا به خودکفایی در مسیر توسعه و پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: گیربکس شش سرعته علاوه بر کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، موجب بهبود کیفیت رانندگی می‌شود .

مطلب‌زاده با اشاره به همکاری ایران خودرو با زنجیره تامین و سازندگان داخلی، اظهار کرد: این خودروساز در مسیر خودکفایی در تولید قطعات با فناوری پیشرفته قدم بر می‌دارد. همت و توان مهندسی گروه صنعتی ایران خودرو تضمین‌کننده آینده روشن  این خودروساز بدون نیاز به کشورهای خارجی است.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به نهضت داخلی‌سازی قطعات با فناوری پیشرفته گفت: در اجرای این نهضت ۴ میز تخصصی برگزار و برای تولید داخل ۲۵۱ قطعه، قراردادهایی منعقد شده است که تقریبا نیمی از این قراردادها به تولید انبوه رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با داخلی‌سازی ۲۵۱ قطعه، ۳۴۳ میلیون یورو کاهش ارزبری عاید صنعت و اقتصاد کشور می‌شود.

مطلب‌زاده تاکیدکرد: برای سرعت بخشیدن به نهضت ساخت داخل، انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، بسته مشوق ساخت داخل را تدوین و به مجلس، دولت و خودروسازان پیشنهاد داده که شامل ۱۰ بند است که ۶ بند مربوط به حاکمیت و ۴ بند مربوط به خودروسازان است.

مطلب‌زاده، اعطای تسهیلات بلند‌مدت سرمایه ثابت و کوتاه‌مدت سرمایه در گردش با بهره حداکثر ۱۰ درصد برای طول مدت بازگشت سرمایه را یکی از سیاست‌های تشویقی حاکمیت برای ادامه نهضت ساخت داخل قطعات خودرو عنوان کرد و افزود: اختصاص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی جهت واردات تجهیزات و ماشین‌آلات و ابزار تولیدی به جای واردات کالای مصرفی و تدوین مقررات معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی در پروژه‌های ساخت داخل برای مدت بازگشت سرمایه نیز از دیگر اقداماتی است که حاکمیت می‌تواند برای افزایش ساخت داخل خودروهای کشور انجام دهد.

وی ادامه داد: تکریم و حفاظت از مالکیت معنوی و حمایت قضایی و قانونی و جلوگیری از واردات قطعاتی که ساخت داخل دارند نیز از اقدامات تشویقی در حوزه حاکمیت است که می‌تواند سرمایه‌گذاری برای ساخت داخل کردن قطعات وارداتی را توجیه‌پذیر کند.

مطلب‌زاده افزود: یکی از اقداماتی که خودروسازان می‌توانند انجام دهند، خرید قطعات داخلی‌سازی شده با قیمت تمام شده قطعه وارداتی برای سال اول و کاهش تدریجی قیمت در قالب توافق‌نامه بلند مدت برای مدت حداقل دوره بازگشت سرمایه است. ضمن اینکه خرید نقدی قطعات تحویلی برای دوره حداقل یک ساله نیز اقدام دیگری است که خودروسازان می‌توانند در دستور کار خود قرار دهند.

وی اظهار کرد: عقد قرارداد عادلانه و تضمین خرید برای مدت بازگشت سرمایه و فقط با یک منبع تامین برای هر قطعه و از سوی دیگر مشارکت در ریسک سرمایه‌گذاری ثابت پروژه نیز دو بند دیگر از بسته تشویقی پیشنهادی انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی برای تسریع و تسهیل در نهضت بومی‌سازی قطعات خودرو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.