روغن موتورهای تقلبی در کشور بی داد می کند

قطعه نیوز: نیک آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: این روزها با افزایش قیمت بسیاری از لوازم یدکی خودرو «قطعات تقلبی»، «روغن موتور تقلبی» و نظایر این در بازار زیاد شده است.

«علیرضا نیک آئین» افزود: در حال حاضر قیمت روغن موتور سواری ۴۰ درصد، روغن موتور خودروهای دیزل ۵۳ درصد و روغن موتورهای صنعتی ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه «گرانی» را علت افزایش تقلبی بودن روغن موتور و دیگر قطعات و لوازم یدکی خودرو عنوان کرد و اظهارداشت: به حدی تمیز و دقیق روغن های تقلبی و دیگر قطعات بسته بندی و به بازار مصرف عرضه می شود که به هیچ وجه قابل تشخیص برای فروشنده، خریدار و تعمیرکار نیست.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: متاسفانه مصرف لوازم یدکی و روغن های تقلبی هزینه های سنگینی روی دست صاحبان وسائط نقلیه می گذارد.

وی افزود: برای تشخیص لوازم یدکی خودرو و همینطور روغن موتور های اصلی از تقلبی باید سیستم کد رهگیری در کشور ایجاد شود و در ضمن فروشندگان این کالا از مبادی اصلی خرید کنند تا بتوان بساط این نوع روغن ها و قطعات را از بازار برچید.

نیک آئین در ادامه سخنان خود یادآورشد: قیمت خودرو این روزها بسیار گران شده اما دستمزد تعمیرکاران افزایش نیافته و باعث نارضایتی آن ها شده است.

منبع: بازار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.