تایید مشخصات ۱۲ هزار خودروی عمومی برای گازسوز شدن

قطعه نیوز: مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از تأیید مشخصات بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ خودرو برای گازسوز شدن خبر داد.

تایید مشخصات ۱۲ هزار خودروی عمومی برای گازسوز شدن محمد حسین باقری مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به تعداد خودروهای ثبت نامی در طرح CNG خودرو‌های عمومی گفت: تاکنون ۱۷۷ هزار نفر برای گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۷۷ هزار خودرو مشمول این شده اند.

او با تأکید بر اینکه از این تعداد ۴۳ هزار خودرو تاکنون به گازسوز تبدیل شده‌اند، افزود:مشخصات ۱۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو عمومی تأیید و در نوبت‌دهی دوگانه سوز شدن قرار گرفته اند.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند نوبت‌دهی بر اساس زمان ثبت‌نام انجام می‌شود، لازم است متقاضیان این طرح هرچه زودتر نسبت به ثبت مشخصات و تکمیل فرآیند ثبت‌نام خود در سامانه اقدام کنند.

تاثیر سهمیه بندی بنزین در مصرف سوخت؛ ایران صادرکننده بنزین شد

باقری بیان کرد: بر اساس مصوبه سال گذشته شورای اقتصاد، از طریق اعطای تسهیلات ، حدود یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودرو به صورت رایگان سمت سوخت پاک و ارزان CNG هدایت خواهند شد که شامل ۱۰۰ درصد بخش حمل‌ونقل مسافر و بار در کشور می شوند.

او گفت:در حال حاضر زیرساخت‌ها برای افزایش سهم CNG در سبد سوخت خودرو‌ها فراهم شده است و توزیع روزانه حدود ۴۰ میلیون مترمکعب CNG در کشور انجام می شود.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد:خوشبختانه کشورمان با دسترسی به منابع عظیم گازی و بهره‌مندی حدود ۹۶ درصد از جمعیت کشور از نعمت گاز، زیرساخت‌های بهتری برای توسعه این صنعت دارد که نگرانی بابت قطعی سوخت و در دسترس نبودن آن وجود نداشته و ایجاد ایستگاه‌های CNG با سرعت زیاد در حال احداث هستند.

باقری در ادامه در خصوص فرآیند گازسوز کردن خودرو‌های اینترنتی گفت: فاز اول طرح گاز سوز کردن شامل خودرو‌های عمومی، تاکسی ها و وانت بار‌ها می شد که با توجه به شرایط  موجود ابتدا باید آمار ثبت نام این خودرو‌ها مشخص شود. براساس مصوبه  ابلاغ شده، خودرو‌های اینترنتی در فاز دوم ثبت نام برای دوگانه سوز کردن قرار دارند.

اوبیان کرد: در حال حاضر باید فرایند و زیرساخت‌های لازم برای انجام ثبت نام خودرو‌های اینترنتی مشخص شود و به محض نهایی شدن زیر ساخت‌ها اطلاع رسانی های لازم صورت می‌گیرد و  امیدواریم تا آذرماه این فرآیند انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.