اولین تست موفقیت‌آمیز هایپرلوپ با سرنشین

قطعه نیوز: شرکت ویرجین هایپرلوپ برای اولین بار، این سامانه حمل و نقل جدید را به همراه سرنشین مورد آزمایش قرار داد. بدین ترتیب می‌­توان این آزمایش را گامی مهم در جهت استفاده از این فناوری نوین در جهان واقعی دانست.

این نخستین بار است که این فناوری پس از معرفی در سال ۲۰۱۲، به همراه سرنشین مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

ویرجین هایپرلوپ این تست را در پیست ۵۰۰ متری خود با نام DevLoop که در لاس‌وگاس واقع شده انجام داد. دو تن از مدیران ارشد این شرکت یعنی آقای جاش گیگل مدیر «بخش فناوری» و خانم سارا لوچیان سرپرست بخش «تجربه سرنشین از سفر» در کابین حضور داشته‌اند. این کابین آزمایشی ظرفیت حمل دو سرنشین را داشته و برای آزمایش ایمنی سفر با هایپرلوپ ساخته شده است.

کپسول آزمایشی در این سفر کوتاه به سرعت ۱۷۲ کیلومتر برساعت دست یافت هرچند هدف نهایی ویرجین هایپرلوپ بسیار بالاتر از این رقم خواهد بود؛ حتی جابجایی ۲۸ سرنشین با سرعتی در حدود هزار کیلومتر برساعت. در صورت تحقق این هدف، امکان سفر از لس‌آنجلس به سانفرانسیسکو ظرف مدت تنها ۴۵ دقیقه فراهم می‌­شود بدون آن‌که ذره‌ای آلایندگی تولید شود.

تست موفقیت‌آمیز هایپرلوپ با سرنشین

پیش از این، سامانه جدید حمل و نقل هایپرلوپ تاکنون بیش از ۴۰۰ مرتبه در سایت آزمایشی شرکت مورد تست و بررسی قرار گرفته ولی در تمام موارد سرنشین در وسیله حضور نداشته است. این نخستین بار است که این فناوری پس از معرفی توسط ایلان ماسک (مدیر و بنیانگذار شرکت تسلا) در سال ۲۰۱۲، به همراه سرنشین مورد آزمایش قرار می­‌گیرد.

جدیدترین تست هایپرلوپ توسط موسسه ایمنی ISA رصد شده و ایمنی سرنشینان در جابجایی توسط این فناوری مورد تایید قرار گرفته است.

سامانه هایپرلوپ از فناوری مشابه قطارهای سریع‌السیر مغناطیسی در ژاپن و آلمان استفاده می­‌کند بدین صورت که کابین مسافران کمی بالاتر از ریل قرار گرفته و درون تونل با کمک مکش به جلو رانده می‌­شود.

آقای ریچارد برنسون بنیانگذار گروه ویرجین ضمن اشاره به تلاش تیم ویرجین هایپرلوپ برای رساندن این فناوری به مرحله استفاده در دنیای واقعی، تست موفقیت‌آمیز اخیر را نشانه‌ای برای حضور این سیستم حمل و نقل در دنیای آینده دانسته است.

ویرجین هایپرلوپ قصد دارد شبکه‌ای از این سامانه در سراسر جهان ایجاد کند و بسیاری از شهرهای بزرگ را از این طریق به یکدیگر متصل نماید، هدفی که دستیابی به آن کار و زحمت زیادی می­‌طلبد. در آینده نزدیک این شرکت قصد دارد با صرف ۵۰۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ یک محوطه تست ۱۰ کیلومتری در ویرجینیای غربی ایجاد نماید.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.