انقلابی در صنعت طراحی خودرو

قطعه نیوز: دو خودروسازی بزرگ جگوار و لندروور در نظر دارند تا با هدف ایجاد تحول در صنعت طراحی خودرو با یکدیگر همکاری و مشارکت داشته باشند و در همین راستا نمایندگانی از سوی خود برای این همکاری معرفی و منصوب کرده اند.

 قطعا افرادی که تحولات صنعت خودروسازی را دنبال می کنند با نام های ماسیمو فراسللا (Massimo Frascella) به عنوان مدیر طراحی لندروور و گری مک گاورن (Gerry McGovern) به عنوان مدیر ارشد خلاقیت و طراحی جگوار آشنا هستند که هر یک در حوزه طراحی خودرو به عنوان افرادی مشهور شناخته می شوند.

این همکاری در پی توافقی انجام می شود که طی آن دو خودروسازی بزرگ جگوار و لندروور پذیرفتند تا در صنعت طراحی خودرو با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

به تازگی قرار شده است این دو طراح برجسته در قالب یک همکاری مشترک  به سازماندهی مجدد تیم مدیریت طراحی هر دو خودروسازی بپردازند. این همکاری در پی توافقی انجام می شود که طی آن دو خودروسازی بزرگ جگوار و لندروور پذیرفتند تا در صنعت طراحی خودرو با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

گفتنی است سخنگوی شرکت لندروور تأیید کرده است که مدیر خلاق سابق لندروور، ماسیمو فراسلا عنوان جدیدی را در قالب مدیر طراحی برای مدل های دو دیفرانسیله یا ۴×۴ پذیرفته است. او در ماه گذشته نمایه های شبکه های اجتماعی خود را تغییر داد تا نقش جدیدش را به طور رسمی معرفی کند.

در همان زمان، گری مک گاورن به عنوان مدیر ارشد خلاقیت و طراحی عملیات خودرو سازی جگوار نیز به این سمت ارتقا یافته است. به نظر می رسد که نقش مک گاورن به جهت اینکه سال آینده ۶۵ ساله می شود، نقشی مشاوره ای باشد چرا که ۶۵ سالگی در گروه تاتا، دارنده برند جگوار، سن بازنشستگی به حساب می آید. در ضمن رالف اسپت (Ralf Speth)، مدیرعامل سابق جگوار نیز پس از بازنشستگی در سال جاری، همین کار را انجام داد.

ماسیمو فراسللا که ایتالیایی الاصل است در سال ۲۰۱۱ میلادی از شرکت خودروسازی کیا به لندروور پیوسته و در حال حاضر ۹ سال است که با این شرکت همکاری دارد.

مک گاورن از سال ۲۰۰۶ میلادی طراحی برند جگوار را هدایت می کرد و به دلیل طراحی مدل های مشهوری مانند Range Rover Evoque ، Range Rover Sport و اخیراً Land Rover Defender برای خود اعتبار زیادی کسب کرده است.

علاوه بر این تغییرات، نایجل بلنکینسپ (Nigel Blenkinsop) به سمت مدیر اجرایی، کیفیت شرکت و رضایت مشتری منصوب شده است، در حالی که نیک کالینز (Nick Collins,)، مدیر سابق خط خودرو، اکنون مدیر اجرایی برنامه های خودرو بوده و نظارت بر توسعه و تجدید چرخه حیات برای هر دو برند خودروسازی را برعهده دارد. به این ترتیب می توان انتظار داشت همکاری فوق الذکر که با حضور نام های بسیار مطرح دنیای طراحی خودرو شکل گرفته، زمینه ساز ارائه محصولاتی متفاوت و جالب خواهد بود.

منبع: سینا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.