رییس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور مشهد: افزایش نرخ روغن منشا تولیدی دارد

قطعه نیوز:  رییس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور، فیلترجات، تعویض روغن، شست و شو و توقفگاه خودرو مشهد گفت: افزایش نرخ روغن موتور در بازار ارتباطی به گرانفروشی ندارد بلکه نرخ تولید آن در پالایشگاه‌ها افزایش یافته است.

حامد یزدی زاده افزود: از سال گذشته با افزایش قیمت بیشتر اقلام کالایی در کشور مواجه بودیم که در نتیجه افزایش نرخ تورم بوده است در این میان روغن موتور در کشور هیچ افزایش نرخی نداشت.

وی اضافه کرد: چهار پالایشگاه بزرگ در کشور ۷۰ تا ۷۵ درصد از محصولات روانکار و انواع روغن موتور در ایران را تولید و همچنین بخشی از محصول خود را صادر می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان روغن موتور، فیلترجات و تعویض روغن خودرو مشهد گفت: قسمت محدودی از مواد اولیه تولید روغن موتور توسط پالایشگاه‌ها از خارج کشور تامین می‌شود لذا تغییر نرخ ارز بر افزایش هزینه‌های تولید آنها بی تاثیر نبوده است.

یزدی زاده افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید متناسب با نرخ تورم و گرانی مواد اولیه بخش تولید، ثابت نگهداشتن نرخ روغن موتور بیش از این دیگر برای پالایشگاه‌ها میسر نبوده است از این رو طی چند روز اخیر روغن موتور را با نرخهای جدید عرضه کردند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ پالایشگاه‌های مادر قیمت روغن موتور را ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش دادند و اکنون بعد از حدود یک سال، نرخ طیف روغن موتور دیزلی، بنزینی و روانکار صنعتی رشدی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد در برندهای مختلف داشته است.

منبع: ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.