PAL-V لیبرتی وسیله نقلیه‌ای برای رفت و آمدهای هوایی و زمینی

قطعه نیوز: اولین خودرو پرنده به نام PAL-V Liberty، با طراحی خارق العاده ای که دارد برای کار با آن علاوه بر گواهینامه رانندگی، گواهینامه خلبانی اتوگایرو لازم است.

PAL-V وسیله نقلیه ای برای رفت و آمدهای هوایی و زمینی است. PAL-V لیبرتی یک شرکت هلندی است که در توسعه اولین خودرو تجاری برای پرواز نقش دارد. PAL-V یک هواپیمای جمع و جور دو نفره است که می‌تواند در جاده‌های عمومی تردد کند و آنطور که سازندگان ان ادعا دارند این خودرو پرنده با الهام از طبیعت ساخته شده است.

در دهه‌های اخیر، هلند به دلیل پیشرفت در زمینه فناوری و مهندسی محصولات در سراسر جهان شناخته شده است، در کنار آن نیز ایتالیا به خاطر طراحی‌های ظریف و نرم خود شهرت دارد. در این خودرو پرنده، از زیبا‌ترین شکل‌ها و رنگ‌ها برای دستیابی به کمال استفاده شده است. گفتنی است برای کار با PAL-V لیبرتی هم گواهینامه رانندگی و هم گواهینامه خلبانی اتوگایرو لازم است.

از سال ۲۰۱۵، طرح PAL-V لیبرتی از طریق صدور گواهینامه حمل ‌و نقل هوایی با آژانس ایمنی هواپیمایی اروپا (EASA) در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ به مرحله نهایی برسد. لیبرتی از تجربه کسب ‌شده برای صدور گواهینامه در برنامه قبلی آزمایش پرواز با PAL-V One بهره می‌برد.

برای پرواز با PAL-V Liberty باید نوع PPL (گواهینامه خلبان خصوصی) خود را در هواپیمای مسافربری کسب کنید. این شامل آموزش نظری و عملی است. قبل از اینکه فرد بتواند در امتحان شرکت کند، آموزش عملی بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت طول می‌کشد.

روی زمین، پروانه و روتور متوقف و قدرت به چرخ‌ها هدایت می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان یک ماشین سه چرخ حرکت کند. لیبرتی طی ماه‌های آینده در جاده‌های عمومی اروپا به آزمایش استقامت می‌پردازد.

PAL-V اولین پرواز خود را با PAL-V ONE در سال ۲۰۱۲ انجام داد، در آن زمان، این شرکت به دنبال بودجه برای تولید نوع تولید بود. هانس جور، راننده آزمایشی PAL-V لیبرتی، اولین گردش در جاده‌های عمومی با آن را این‌طور توصیف می‌کند: شنیدن خبر ساخت این خودروی پرنده بسیار عالی بود و رانندگی با آن حس بهتری داشت.

رانندگی با آن بسیار نرم و دارای قابلیت فرمان‌پذیری مناسبی است و با وزن ۶۶۰ کیلوگرم، واقعاً خوب شتاب می‌گیرد. تجربه کلی مانند یک خودروی اسپرت به نظر می‌رسد. رانندگی با این خودروی پرنده بسیار هیجان‌انگیز است.

شرکت سازنده می‌گوید با وحود قیمت پایه ۳۹۹ هزار دلاری برای نسخه «Sport Liberty»، سفارش این خودروی پرنده به سرعت افزایش یافته و فراتر از حد انتظار است. حدود ۸۰ درصد سفارش‌دهندگان این خودرو در زمینه هوانوردی تازه‌وارد هستند و به همین دلیل برخی از آن‌ها در آکادمی PAL-V FlyDrive، آموزش برای دریافت گواهینامه پرواز با هواپیمای جیروپلین را آغاز کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.