انجمن همگن قطعه‌سازان به وزیر صمت نامه نوشت؛ تهاتر قطعه با خودرو برای تسویه بدهی خودروسازان + سند

قطعه نیوز: انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تهاتر خودرو با قطعه برای تسویه بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان شد.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور در این نامه اشاره کرده است که صنعت قطعه با اشتغالزایی بیش از ۵۵۰ هزار نفر، در روزهای کرونا و تحریم با مشکلاتی روبه‌رو است که در صورت اینکه چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، دچار ورشکستگی مطلق خواهد شد.

در ادامه نامه، انجمن پیشنهاداتی را به وزیر صمت برای رفع مشکلات صنعت قطعه ارائه داده است.

فروش خودرو برای ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری با محوریت هیات‌مدیره خودروسازان و با نظارت وزارت صمت، سازمان گسترش و کمیسیون صنایع مجلس، از جمله این پیشنهادات است.

در بخش دیگری از نامه، قطعه‌سازان خواستار فروش دارایی‌های ثابت و سهام قابل فروش خودروسازان به منظور تسویه مطالبات قطعه‌سازان شده‌اند.

نویسندگان نامه همچنین با توجه به کمبود نقدینگی خودروسازان برای پرداخت بدهی قطعه‌سازان، پیشنهاد داده‌اند که بخشی از خودروهای تولیدی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد تا با فروش آن در بازار بتوانند کسری سرمایه در گردش ناشی از طلب خود را جبران کنند..

اعضای این انجمن، چنین اقدامی را روشی برای متعادل شدن قیمت خودرو در بازار عنوان کرده‌اند.

تعدیل قیمت قطعه با توجه بالا رفتن نرخ نهاده‌های تولید و دستمزد و نرخ ارز، نیز استفاده از ارز متقاضی برای تسریع در روند ترخیص کالا از گمرک از دیگر خواسته‌های قطعه‌سازان در این نامه از وزیر صمت است.

راهکار مطرح شده در این نامه در خصوص تهاتر قطعه با خودرو، در سال‌های گذشته توسط دیگر قطعه‌سازان مطرح شده بود که هیچگاه عملیاتی نشد. قطعه نیوز به زودی نظرات موافق و مخالف کارشناسان با این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.