خودروسازهای داخلی توان ساخت اتوبوس برقی را دارند

قطعه نیوز: رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ساخت اتوبوس برقی پیچیده نیست، گفت: قیمت قطعات اتوبوس برقی پایین آمده و صحیح نیست اتوبوس دیزلی و حتی گازی در تهران داشته باشیم.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه دویست و چهل و هفتم شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امروز در شورای شهر به منظور ایجاد یک سازمان برای مدیریت مسائل آب تهران از جمله رود دره‌ها و آب‌های سطحی و کانال‌ها بحث شد و یک فوریت آن به تصویب رسید، گفت: شهرداری تعدادی از افراد را برای عضویت در شورای سازمان‌ها معرفی کرده بود که در نهایت ۱۴ نفر برای ۷ سازمان به عنوان عضو انتخاب شدند و همچنین در این جلسه به بررسی نامگذاری معابر پرداختیم که ۶۰ درصد از آنها مربوط به نام شهدا بود و چند مورد حسابرسی مربوط به سال ۹۳ در دستور قرار داشت.

وی در خصوص تعطیلی جلسه شورای شهر توضیح داد: در شورای شهر تا به حال ۶ نفر مبتلا به کرونا شدند و چند نفر از کارکنان فوت کرده‌اند و بین یک دوم و یک سوم از کل کارمندان حضور پیدا می‌کنند و به این نتیجه رسیدیم که با کاهش کار با کرونا مبارزه کنیم اما جلسات مجازی برگزار می‌شود.

هاشمی گفت: درباره اینکه در جلسات مجازی می‌توان مصوبات داشته باشیم برخی اعضا مخالف و برخی موافق هستند و باید در جلسه هم اندیشی به بحث گذاشته شود.

وی درباره جلسه هم اندیشی صبح این شورا نیز ابراز داشت: در این جلسه در خصوص ساختار شورا بود. اما به نتیجه‌ای نرسیدم.

رئیس شورای شهر تهران درباره تخصیص یک میلیارد دلار به حمل و نقل عمومی گفت: به حمل ونقل عمومی تخصیصات بیش از این همچون تخصیص ۲ میلیارد یورویی برای کل کشور داشتیم که متأسفانه تأمین اعتبار نمی‌شود.

وی ادامه داد: تأمین ۱۹ هزار اتوبوس و ۴۶ هزار مینی بوس مصوبه هیأت دولت و شورای اقتصاد دارد و به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده و با توجه به کمبود ارز و کاهش ارزش ریال نگرانیم این مصوبات اجرایی نشود.

رئیس شورای شهر تهران ساخت اتوبوس برقی پیچیده ندانست و گفت: اتوبوس سازهای ما از پس آن بر می‌آیند و فقط انگیزه نداریم با توجه به تولید انبوه جهانی، قیمت قطعات اتوبوس برقی پایین آمده و صحیح نیست اتوبوس دیزلی و حتی گازی در تهران داشته باشیم.

منبع: مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.