خودروی نظامی کیا می‌آید

قطعه نیوز: در حالی که کیا موتورز برای تغییر و تحول در برند جدید خود برای اوایل سال آینده سخت تلاش می‌کند، اقداماتی نزدیک با دولت کره جنوبی نیز صورت گرفته است. شرکت می‌گوید روی توسعه پلتفرم جدیدی به منظور ساخت نسل جدید خودروهای نظامی ۲.۵ و ۵ تن آن هم در یک بازه زمانی کوتاه کار می‌کند.

هدف اصلی کیا، جایگزینی خودروهای نظامی ۲.۵ و ۵ تن با نمونه‌های قدیمی موجود در ناوگان فعلی ارتش کره جنوبی است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که نمونه‌های اولیه طی یک سال آینده و البته با ارزیابی و تایید دولتی‌ها ساخته خواهد شد. برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهد ارتش کره قصد دارد از این محصولات برای سال ۲۰۲۴ استفاده کند.

همانطور که گفته شد هدف اصلی کیا، جایگزینی خودروهای نظامی ۲.۵ و ۵ تن با نمونه‌های قدیمی موجود در ناوگان فعلی ارتش است. تا این لحظه اطلاعات محدودی از این محصولات منتشر شده است. به‌عنوان مثال می‌دانیم که کیا برای این خودروها از پیشرانه ۷ لیتری دیزلی با گشتاور بسیار بالا استفاده خواهد کرد. هم‌چنین جعبه‌دنده آنها نیز به صورت اتوماتیک خواهد بود. دستیار کمکی پارک، نمایشگر دید ۳۶۰ درجه و نقشه‌خوان ماهواره‌ای از جمله آپشن‌های جذاب آن خواهند بود.

در راستای همین پروژه، کیا در نظر دارد یک نمونه سنگین ۵ تنی ضدگلوله را نیز توسعه بدهد.

پلتفرم جدید خودروهای نظامی کیا موتورز قابلیت تبدیل شدن به ویرایش‌های دیگر مانند مجهز شدن به سلاح یا سایر ابزارهای نظامی را دارد. گفته می‌شود کیا در حال بررسی استفاده از فناوری پیل سوختی (هیدروژنی) و سامانه رانندگی خودکار روی محصولات نظامی است. به همین دلیل است که آزمایش‌هایی را روی شاسی‌بلند موهاوی خود اعمال کرده و احتمال می‌رود اولین نسخه تولیدی سال آینده رونمایی شود. این نخستین حضور کیا موتورز در دنیای محصولات نظامی نیست.

پیش از این در اواخر دهه ۷۰ نیز این شرکت برای ارتش کره محصولاتی نظامی ساخته بود. شاید جالب باشد بدانید کیا تا کنون ۱۴۰ هزار دستگاه انواع خودروی نظامی، جنگی و ارتشی تولید کرده است.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.