تاثیر دانش‌بنیان‌ها در داخلی‌سازی قطعات حساس خودرو

قطعه نیوز: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت، از داخلی‌سازی قطعات حساس خودرو ازجمله قطعات الکترونیکی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

سورنا ستاری در حاشیه نشست با وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نتیجه برگزاری میزهای ساخت داخل در صنعت خودرو، بسیاری از قطعات مورد نیاز به ویژه در حوزه الکترونیک توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی‌سازی شده است که قطعه ای سی یو یا همان رایانه خودرو از جمله آن است.

وی افزود: تامین قطعات خودرو و ارزبری بالای برخی خودروها از مشکلات کنونی صنعت خودروسازی کشور است که با شروع نهضت ساخت داخل، بسیاری از این قطعات داخلی‌سازی شده و بقیه قطعات نیز در مسیر داخلی‌سازی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ادامه داد: بحث دیگر ما در صنعت خودروسازی، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای متحول کردن این صنعت به گونه‌ای است که بتوانیم سالانه چند مدل خودروی جدید را تولید کنیم و در حوزه خودروهای برقی و هوشمند هم ورود کنیم.

ستاری بیان کرد: هماکنون مراکز نوآوری در خودروسازی‌های کشور تشکیل شده که امیدوار هستیم در نتیجه آن اتفاقات خوبی در حوزه خودرو بیفتد.

بر اساس گزارشی از صدا و سیما، ستاری با اشاره به این که وزارت صمت یکی از قطب‌ها و پایه‌های کار اقتصاد دانش‌بنیان است تصریح کرد: در نشست امروز، تفاهمات خوبی با این وزارتخانه داشتیم که شامل ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه معادن، زمین شناسی سازمان گسترش، سازمان توسعه تجارت و به ویژه در حوزه صادرات است ضمن اینکه استارتاپ‌ها (کسب و کارهای نوپا) آمادگی دارند در زنجیره‌های مختلف از امنیت غذایی تا واردات دارو نقش کمک‌کننده‌ای ایفا کنند.

منبع: فلزات آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.