با ۱۰ هزار دلار به راحتی می‌توان خودرویی با کیفیت خرید

قطعه نیوز: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده در قیمت‌گذاری خودرو به اسناد حسابداری خودروسازی‌ها توجه می‌کند در حالی که این اسناد با هزینه‌های سربار آنها محاسبه می‌شود.

لطف اله سیاه کلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ، درباره انتقال پروسه قیمت‌گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت از مصرف‌کننده، گفت:تعیین قیمت خودرو موضوع پیچیده‌ای است که شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده به آن جامع، توجهی نمی‌کند؛ خودروسازان دارای شرکت‌هایی هستند که فقط هیئت مدیره دارد و این موضوع موجب افزایش هزینه‌های سربار این شرکت‌ها می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از هزینه‌های سربار خودروسازان، افزود: اگر در حال حاضر قیمت خودرو را به قیمت جهانی با نرخ ارز آزاد محاسبه کنیم، خودروی ۳۰۰ میلیونی در ایران حدود ۱۰ هزار دلار می‌شود، با ۱۰ هزار دلار به راحتی می‌توان خودرویی با کیفیت و مرغوب خریداری کرد که با خودروهای تولید داخل قابل مقایسه نیست.

کیفیت خودروهای داخلی همانند فرغون‌های چهارچرخ است

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی مردم، خودرو با قیمت جهانی خریداری می‌کنند در حالی‌که کیفیت آن همانند فرغون‌های چهارچرخ است که این امر گواه هزینه‌های سربار بسیار خودروسازان است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آب، برق، گاز، مواد اولیه، دستمزد کارگر و… در ایران ارزان است، ادامه داد: هرچند خودروسازان مطرح می‌کنند تولید خودرو به صورت میانگین ۲۵ درصد ارزبری دارد و ۷۵ درصد آن از داخلی است اما اگر ۱۰۰ درصد تولید آنها را نیز ارزبر بدانیم کیفیت خودرو ۱۰ هزار دلاری در دنیا با آنچه در کشور تولید می‌شود قابل مقایسه نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده در قیمت‌گذاری خودرو به اسناد حسابداری خودروسازی‌ها توجه می‌کند در حالی که این اسناد با هزینه‌های سربار آنها محاسبه می‌شود.

آزاد کردن پلکانی واردات خودرو راهکاری برای بهبود وضعیت خودروسازی در ایران

به گفته سیاه‌کلی آزاد کردن پلکانی واردات خودرو راهکاری برای بهبود وضعیت خودروسازی در ایران است، نباید خودرو با قیمت جهانی محاسبه کنیم و خودرو بی‌کیفیت به آنها تحویل دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسات کمیسیون این شرکت‌ها نتوانستند ما را نسبت به وضعیت صنعت خودروسازی، کیفیت و قیمت قانع کنند، افزود: امیدواریم با تصویب طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس وضعیت صنعت و بازار خودرو بهبود یابد.

منبع: خانه ملت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.