ماجراجویی مک‌لارن با ابرخودروی جدید

قطعه نیوز: افرادی که پیگیر خبرهای مک‌لارن هستند احتمالاً مطلع هستند که مدل ۵۷۰S قرار است جای خود را به یک مدل جدید و برقی بدهد.

این خودروی هیبرید نهایتاً ۳۰ الی ۴۰ کیلوگرم از ۵۷۰S سنگین‌تر باشد، خودرویی که در سبک‌ترین حالت و بدون تجهیزات اضافه ۱۳۱۳ کیلوگرم وزن دارد.

قرار نیست در نامگذاری این خودروی پلاگین هیبرید هم مثل سایر محصولات مک‌لارن از اعداد استفاده شود بلکه از این پس روشی جدید که به HPH معروف شده، برای نامگذاری این مدل و سایر مدل‌های مشابه بکار گرفته خواهد شد. البته در اسم چند محصول اخیر مک‌لارن همچون الوا و سنا هم خبری از اعداد نیست.

بد نیست بدانید در طول ۱۲ ماه گذشته چندین نام مشابه از این دست توسط مک‌لارن به ثبت رسیده است.

همچنین به پیشرانه شش سیلندر توئین توربو این مدل جدید اشاره کرده که به عنوان بخشی از سامانه پلاگین هیبرید، قدرتی بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار تولید می­‌کند. درباره حداکثر گشتاور رقم خاصی اعلام نشده ولی می‌­توان حدس زد چیزی بیش از خروجی ۶۰۰ نیوتن‌متر باشد که توسط پیشرانه هشت سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو محصولات فعلی مک‌لارن تولید می­‌شود.

ابرخودروی هیبریدی جدید مک‌لارن

مک‌لارن همچنین درباره وزن دقیق محصول جدید خود نیز سکوت کرده هرچند رئیس کارخانه آقای Mike Flewitt مدتی پیش وعده داده بود که این خودروی هیبرید نهایتاً ۳۰ الی ۴۰ کیلوگرم از ۵۷۰S سنگین‌تر باشد، خودرویی که در سبک‌ترین حالت و بدون تجهیزات اضافه ۱۳۱۳ کیلوگرم وزن دارد.

برای حفظ وزن مدل جدید در محدوده معین، مهندسین مک‌لارن سازه سبک کربن مک‌لارن (MCLA) را جایگزین سازه فیبرکربن لوله‌­ای قبلی کرده‌اند که از زمان آغاز ساخت مدل MP4-12C، در تولید محصولات مک‌لارن بکار گرفته شده است.

همچنین به شعاع حرکت ۳۲ کیلومتری این مدل جدید در حالت تمام برقی و براساس استاندارد WLTP اشاره کرده است.

به هرحال برای آگاهی از نام، مشخصات فنی، قیمت و کلاً هرآنچه به محصول جدید مک‌لارن مربوط باشد چاره‌ای نیست جزء انتظار تا زمان اعلام این داده‌ها از سوی شرکت سازنده، رخدادی که احتمالاً در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ اتفاق بیافتد.

منبع: باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.