معرفی فولکس واگن گلف دوگانه‌سوز گاز و بنزین

قطعه نیوز: جدیدترین مدل فولکس‌واگن گلف به مخزن گاز طبیعی ۱۵۵ لیتری مجهز است و مسافت ۴۰۰ کیلومتر را با هر‌بار سوخت‌گیری می‌تواند طی کند و برای مشتریان در اروپا عرضه می‌شود.

نسل هشتم فولکس‌واگن گلف با طیف وسیعی از پیشرانه‌ها دردسترس است که به مشتریان امکان می‌دهد بین سیستم محرکه بنزینی و دیزل و هیبریدی انتخاب کنند. هم‌اکنون، شهروندان کشورهای اروپایی می‌توانند این خودرو دوگانه‌سوز را بخرند تا سهمی در کاهش آلودگی و کمک به حفظ محیط‌زیست داشته باشند.

در سال‌های اخیر، خریداران امکان استفاده از مدل گازسوز (سوخت CNG یا گاز طبیعی فشرده) را دارند که در گلف TGI موجود است. در مدل Mk8 که با این نوع سوخت پاک سازگار با محیط‌زیست نیز دردسترس قرار می‌گیرد، تغییری ایجاد نشده است و امکان دستیابی به ظرفیت پیمایش حدود ۴۰۰ کیلومتر را طبق استاندارد WLTP فراهم می‌کند.

فولکس‌واگن می‌داند که استفاده از گاز طبیعی برای رانندگان بسیاری از کشورها مزیت محسوب می‌شود. رانندگان چنین کشورهایی می‌توانند این مدل را به‌صورت هاچ‌بک پنج‌در و مدل استیشن واگن تهیه کنند.

ظرفیت کل مخزن CNG درحال‌حاضر ۱۱۵ لیتر یا ۱۷/۳ کیلوگرم است و خودرو از مخزن بنزین با ظرفیت ۹ لیتر نیز بهره می‌برد. گفته می‌شود پیشرانه‌ی ۱/۵ لیتری TSI این خودرو ۱۲۸ اسب‌بخار قدرت دارد و پیشرانه‌ای پاک و با کارایی درخورتوجه به‌شمار می‌رود. میزان مصرف سوخت این خودرو بین ۴/۱ کیلوگرم تا ۴/۳ گاز طبیعی در ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر بین ۱۱۱ تا ۱۱۷ گرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند.

نکته‌ی جالب اینجا است که گلف TGI جدید ظرفیت پیمایش کمتری درمقایسه‌با نسل قبل خود دارد و بیشتر از مدل قبلی خود دی‌اکسیدکربن منتشر می‌کند. روی کاغذ این خودرو بین ۹۸ تا ۹۵ گرم در کیلومتر دی‌اکسیدکربن تولید می‌کرد و ظرفیت پیمایش آن حداکثر به ۴۲۲ کیلومتر می‌رسید. همچنین، جدیدترین مدل اکتاویا G-TEC نیز عملکرد بهتری درمقایسه‌با گلف جدید دارد و ظرفیت پیمایش آن روی سوخت CNG برابر با ۳۱۰ مایل (۵۰۰ کیلومتر) است و این نشان می‌دهد که درمقایسه‌با مدل محبوب فولکس‌واگن با محیط‌زیست بیشتر سازگار است.

طبق گفته این خودروساز آلمانی، استفاده از پیشرانه‌ای با سوخت CNG به‌معنای ۲۵ درصد انتشار کربن کمتر درمقایسه‌با پیشرانه‌ی بنزینی معمولی است؛ درحالی‌که سوخت‌گیری با بیومتان حتی به تعادل بهتری برای انتشار دی‌اکسیدکربن منجر می‌شود.

گاز طبیعی به‌طور کلی آلایندگی کمتری درمقایسه‌با سوخت‌های بنزین یا گازوئیل دارد. گاز خروجی پیشرانه‌ی چنین مدل‌هایی حاوی مونواکسیدکربن و اکسیدهای نیتروژن (NOx) کمتری است و سهم تولید دوده یا ذرات آلاینده کمتری درمقایسه‌با نسخه‌های بنزینی و دیزلی دارند.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.