مرسدس‌ و بوش درپی تحول قابلیت پارک بدون نیاز به راننده

قطعه نیوز: شرکت بوش، مرسدس بنز و آپکوا که گرداننده محیط‌های پارکینگ خودرو است درنظر دارند تا قابلیت پارک بدون نیاز به راننده و با ویژگی خودکار بالا را در فرودگاه اشتوتگارت آلمان ارائه کنند.

ادعا می‌شود که مرسدس بنز بازطراحی شده کلاس اس شرکت دایملر، برند مادر مرسدس بنز نخستین وسیله نقلیه‌ تولیدی در جهان است که مجهز به فناوری لازم برای سیستم آتی پیشخدمت پارک خودکار (APV) مبتنی بر زیرساخت است. امکان سفارش پیش از خرید ویژگی راهبر پارک هوشمند این خودرو را قادر به دریافت فرمان از سوی یک گوشی همراه هوشمند می‌کند تا خود را به محل خالی پارکینگ انتقال دهد.

محوطه پارکینگ پی ۶ در فرودگاه اشتوتگارت قرار است به‌عنوان آزمایشی برای خدمات پارکینگ خودکار تجاری مورداستفاده قرار بگیرد. در این محل، شرکت‌ها قرار است این امر را مورد بررسی و آزمایش قرار دهند که اثر متقابل فناوری وسایل‌ نقلیه با زیرساخت‌های بوش و آپکوا فلو، پلت‌فرم دیجیتال این شرکت چگونه خواهد بود.

پلت‌فرم آپکوا فلو این امکان را فراهم می‌کند تا کل روند پارک خودروها بدون نیاز به دریافت بلیت و پرداخت پول باشد. در جولای ۲۰۱۹، بوش و مرسدس بنز نخستین مجوز ویژه در جهان را برای راه‌اندازی سیستم پیشخدمت پارک خودکار برای برخی از خودروهای کلاس ایی دریافت کردند.

استفاده از سیستم APV در مرسدس‌های کلاس اس وابسته به میزان دسترسی به محوطه‌های پارکینگ با زیرساخت‌های مناسب و نیز صدور مجوز فعالیت این سیستم توسط مراجع مربوطه هر کشور خواهد بود. دایملر مدعی است که مدل‌های بازطراحی شده کلاس اس نخستین خودروهای جهان هستند که قابلیت پیش نصب سطح چهار از فناوری خودران، دومین سطح عالی از سطوح فناوری خودران‌ را دارند.

خودروی مجهز به این سیستم خود را در پارکینگ زیرزمین پی ۶ پارک خواهد کرد و داده‌های لازم را از طریق فناوری‌ زیرساخت جمع‌آوری می‌کند.

برای فاز یک مرحله آزمایشی، در پارکینگ پی ۶ این فرودگاه، دو محل پارک برای این وسایل نقلیه اختصاص خواهد یافت. در ادامه و آن‌طور که پیش‌بینی ‌شده است زمانی که این نوع از سیستم پارک خودکار استاندارد شود و تقاضا برای آن افزایش یابد، فضاهای بیشتری اختصاص خواهند یافت.

این آزمایش همچنین برای دوربین‌های فیلمبرداری شرکت بوش نیز که می‌توانند فضاهای پارکینگ خالی را تشخیص دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است. این دوربین‌ها با نظارت بر راهروهای پارکینگ و فضای مجاور آن، وسیله نقلیه را نسبت به وجود موانع یا افراد مطلع می‌سازند. سپس یک مرکز کنترل در این پارکینگ، مسیری را که وسیله نقلیه باید برای رسیدن به فضای موردنظر طی کند، محاسبه می‌‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.