افزایش قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار لوازم یدکی

قطعه نیوز: رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو اعلام کرد: «۱۰ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرو که بنا بر گفته رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گمرکات و مناطق آزاد وجود دارد سهم بازار نبوده، بلکه سهم خودروسازان است و همچنان قطعات یدکی در بازار اندک و بی‌کیفیت است.»

علیرضا نیک‌آیین با اشاره به اعلام رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر وجود ۱۰ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرو در گمرکات و مناطق آزاد اظهار کرد: «با توجه به پایان سال مراجعه به واحدهای صنفی ما زیاد شده است. می‌توان گفت قطعات یدکی در بازار وجود دارد ولی کم و بی‌کیفیت است. مطلبی نیز که درخصوص وجود ۱۰ هزار کانتینر لوازم یدکی خودرو در گمرکات و مناطق آزاد اعلام شد متاسفانه مربوط به سهم بازار نیست بلکه این قطعات سهم خودروساز است.»

وی با بیان اینکه باید حتما برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه قطعات یدکی و بازار آن صورت گیرد، گفت: «وزارتخانه متولی این امر است و اتحادیه تعمیرکاران خودرو آمادگی دارد در کنار کمیسیونی که قرار است برنامه‌ریزی‌ها در حوزه لوازم یدکی را انجام دهد، قرار گیرد.»

به گفته نیک‌آیین، اتحادیه تعمیرکاران خودرو می‌تواند در طراحی و برنامه‌ریزی در حوزه لوازم یدکی برای سال آینده یاری‌گر باشد تا قطعات یدکی به طور مداوم وارد شود. چراکه در حال حاضر بسیاری از قطعات یدکی خاص برای خودروهای خاص چمدانی وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو درخصوص وجود قطعات یدکی تقلبی در بازار تاکید کرد: «وجود قطعات یدکی تقلبی در بازار بسیار زیاد است که بخشی از آن قاچاق بوده و بخشی از آن نیز مستقیما از گمرکات ترخیص می‌شود. هیچگونه استانداردی در مرزهای ما رعایت نمی‌شود که این عامل اصلی واردات کالای تقلبی به شمار می‌رود، در حالی که نظارتی برای کیفیت و استاندارد وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی حرکت به سمت ایجاد خدمات پس از فروش قطعه در کشور، ادامه داد: «برای خدمات پس از فروش قطعه باید شرکت‌های سازنده OE یعنی شرکت‌هایی که متولی تامین قطعات خودروسازان هستند و استانداردهای خودروسازان را رعایت می‌کنند و استاندرادها را اخذ کرده‌اند اقدام به تاسیس دفاتر خدمات پس از فروش کنند که متاسفانه در کشور ما این برنامه‌ها وجود ندارد و هیچگونه قطعه‌ای خدمات پس از فروش ندارد. متاسفانه در حوزه گارانتی هر ایرادی به وجود آید صنف ما باید تامین خسارت کند.»پ

منبع: خبرخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.