کمبود باتری خودرو در بازار شب عید نداریم

قطعه نیوز: معاون اتحادیه باتری‌سازان کشور اعلام کرد: «مساله خرید باتری خودرو بدون در دست داشتن باتری فرسوده فعلا منتفی شده و قیمت باتری برای شب عید کنترل شده است و کمبودی در بازار وجود ندارد.»

کارخانه‌ها باتری فرسوده را می‌خواهند

تقی علی‌اکبری با اشاره به اینکه خرید باتری خودرو فعلا منوط به ارائه باتری فرسوده شده و مساله خرید باتری بدون در دست داشتن باتری فرسوده منتفی است، اظهار کرد: «در واقع کارخانه‌ها تقاضای دریافت باتری فرسوده را دارند زیرا با افزایش نرخ دلار و افزایش نرخ سرب، واردات باتری فرسوده به صرفه نخواهد بود و کارخانجات اقدام به واردات باتری فرسوده نمی‌کنند و باتری‌های فرسوده را در داخل کشور دریافت می‌کنند.»

آخرین قیمت باتری بیش از ۶هزار تومان در آمپر

وی ادامه داد: «با توجه به افزایش مجدد نرخ دلار، قیمت باتری فرسوده مجددا تغییر کرده و از ۲۱۰۰ تومان در آمپر به ۳ هزار تومان در آمپر رسیده و هم اکنون قیمت باتری تولید داخل برای مصرف کننده بیش از ۶ هزار تومان در آمپر است.»

علی‌اکبری با بیان اینکه به منظور کنترل قیمت‌های شب عید به تازگی برای کلیه اعضای اتحادیه پیام فرستاده‌ایم، تاکید کرد: «از آنها خواسته‌ایم مراجعه کرده و نرخ‌های جدید را دریافت کنند. نرخ‌های جدید طبق توافق با کارخانه و در قبال دریافت باتری فرسوده مشخص شده است. مثلا باتری ۵۵ به مبلغ ۲۳۰هزار تومان به فروش می‌رسد که این مبلغ پایین‌تر از قیمت باتری در خرید اینترنتی است.»

وی با توضیح اینکه کلیه اعضا مکلف هستند قیمت‌ها را از اتحادیه دریافت کنند، خاطرنشان کرد: «به این ترتیب  اگر سازمان های نظارتی مثل سازمان بازرسی و تعزیرات مراجعه کردند لیست خدمات موجود است و امکان گران‌فروشی وجود ندارد. بنابراین می‌توان گفت قیمت‌ها برای شب عید کنترل شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.»

شب عید کمبود باتری نداریم

به گفته علی‌اکبری، برای شب عید کمبود باتری خودرو وجود ندارد زیرا در این فصل از سال مصرف باتری خودرو به آن شکل زیاد نیست. بیشترین زمان مصرف باتری از خرداد تا شهریور ماه بوده و در فصل زمستان مصرف باتری پایین‌تر از تابستان است.

باتری تقلبی در بازار نیست

معاون اتحادیه باتری‌سازان کشور با بیان اینکه باتری تقلبی در بازار وجود ندارد، تاکید کرد: «در گذشته باتری‌ها به منظور ترخیص مدت زیاد، گاهی اوقات تا یک سال، در گمرک می‌ماند و به همین دلیل باتری خارجی زود خراب می‌شد. خوشبختانه در حال حاضر معطلی در گمرک کاهش یافته است. ضمن اینکه گارانتی باتری‌های داخلی خوب و مناسب است و تولیدکنندگان محصولات را گارانتی می‌کنند، به عنوان نمونه سوزوکی محصولات را حدود ۱۷ماه گارانتی می‌کند.»

تولید داخل پاسخگوی ۸۵درصد نیاز داخل

وی در پایان خاطرنشان کرد: «در حال حاضر تولید داخلی باتری پاسخگوی ۸۰ تا ۸۵ درصد نیاز داخل کشور است که این میزان قبلا ۷۰ درصد بوده است.»

منبع: خبر خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.