قطعه‌سازان و تامین‌کنندگان باید تا ۱۴۰درصد افزایش قیمت بگیرند

قطعه نیوز: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان در خصوص پرداخت تسهیلات ۴هزار میلیارد تومانی به قطعه‌سازان اعلام کرد:‌ «روند پرداخت تسهیلات جریان دارد و رقم‌های مختلف روزانه به حساب قطعه‌سازان واریز می‌شود. بنابراین نمی‌توان در مورد میزان دقیق پرداخت تا امروز، عدد دقیقی را عنوان کرد»

به گزارش خبرنگار قطعه نیوز، آرش محبی‌نژاد با اشاره به خبر خوش جدید، اظهار کرد: «تعدادی از بانک‌های عامل از جمله بانک تجارت و بانک ملت نیز پرداخت به قطعه‌سازان را شروع کرده‌اند که در این راستا قرار است تا پایان هفته بانک صادرات و سایر بانک‌های عامل که نام آنها در لیست بود، تا پایان هفته پرداخت‌ها را به اتمام برسانند.»

وی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح قیمت قطعات توسط خودروسازان نیز گفت: «افزایش قیمت قطعات خودرو برای هر قطعه‌ساز متفاوت است. قیمت قطعات باید بین ۸۰ تا ۱۴۰درصد افزایش پیدا کند. میزان افزایش قیمت، به قطعاتی که تولید می‌شود، مواد اولیه، میزان ارز بری و قیمت نهاده‌های تولید بستگی دارد. بنابراین قیمت‌ها برای تمام قطعه‌سازان به یک میزان مشخص افزایش پیدا نخواهد کرد.»

محبی‌نژاد با بیان اینکه خودروسازان به طور ضمنی با اصلاح قیمت قطعات در صورت ارائه مدارک و مستندات مثبته موافقت کرده‌اند اما در اجرا مشکلاتی وجود دارد، تاکید کرد: «افزایش قیمت قطعات باید بر اساس آنالیز قیمت واقعی و افزایش نرخ نهاده‌های تولید و بر اساس IPI قطعه در خودرو محاسبه شود.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.