ارتباط مستمر با مشتریان، رمز موفقیت رامک یدک

قطعه نیوز: شرکت رامک یدک ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروهای گروه صنعتی رامک خودرو و نماینده انحصاری شرکت سانگ یانگ کره جنوبی در ایران موفق شد در میان شرکت‌های ارائه خدمات پس از فروش برای خودروهای خارجی رتبه نخست را کسب کند. به گفته مدیران این مجموعه، رامک یدک در راستای افزایش کیفیت و با هدف بالابردن رضایتمندی از خدمات ارائه شده، همواره بر نظرات مشتریان تکیه داشته است. یعقوب ولی پور مدیرعامل این شرکت در گفت و گو با «قطعه نیوز» از دلایل موفقیت این شرکت در شرایط تحریمی کنونی سخن گفت.

با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود مسائلی مانند وضع تحریم‌ها، بخشنامه‌های هر روزه و…، شرکت رامک خودرو با چه تمهیداتی توانست به جایگاه مطلوب و موفق در عرصه خدمات پس از فروش دست پیدا کند؟

فکر می‌کنم بهترین پاسخ برای این سوال، فقط تعهد به انجام تعهدات و وظایف باشد. در شرایط سخت و دشوار پیش آمده، بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات‌ پس از فروش پا پس کشیده اند. با این حال شرکت رامک یدک، شرایط ایجاد شده را برای خود یک نقطه قوت دید. در شرایط طبیعی همه حرفی برای گفتن و ابراز وجود دارند و در واقع در شرایط سخت و طاقت فرسا است که عیار شرکت‌ها مشخص می‌شود. مجموعه ما یعنی شرکت رامک یدک در سال گذشته با تمام توان جنگید و خوشبختانه با دور زدن تحریم ها  توانستیم بسیاری از مسائل و مشکلات پیش آمده برای مالکان محترم خودروهای سانگ یانگ را بر طرف کنیم. متعهد بودن به تعهدات، کنترل دقیق موجودی قطعات و لوازم و مدیریت آنها، استفاده از کارشناسان و تکنسین های زبده و کار آمد و همچنین ارتباط تنگاتنگ با مشتریان از جمله عواملی بودند که ما را در کسب موفقیت حاصل شده یعنی رتبه نخست خدمات پس از فروش در میان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات خودروهای خارجی، یاری کردند.

تامین قطعات برای خودروهای رامک چگونه و از چه طریقی صورت می‌گیرد؟

تامین قطعات از طریق شرکت سانگ یانگ در کره جنوبی و برخی تولیدکنندگان داخلی انجام می شود. همان گونه که می دانید برای حمایت از تولید داخلی ورود قطعات و لوازمی که در کشور تولید می شوند ممنوع است، در نتیجه، عمده لوازم مصرفی شرکت مانند انواع فیلترها، روغن، لنت، باتری و …. از طریق تولیدات داخلی تامین می شوند.

چه تعداد خودرو سالیانه از این شرکت، خدمات پس از فروش دریافت می‌کنند؟

سالیانه بیش از ۲۰ هزار خودرو از شبکه خدمات پس از فروش شرکت رامک یدک استفاده می‌کنند .

خدمات پس از فروش ارائه شده توسط شرکت رامک خودرو چه ویژگی‌های مثبتی دارد که رضایت مشتریان را در پی داشته است؟

در شرکت رامک یدک با استفاده از بسترهای مناسب موجود در فضای مجازی، با مشتریان خود به صورت مستمر و نزدیک در ارتباط هستیم. وجود دو گروه ارتباط با مشتریان و گروه لوازم و قطعات به ما کمک زیادی کرده است. در کنار این دو گروه، صفحه آموزشی شرکت در اینستاگرام و تولید بیش از ۱۵۰ فیلم آموزشی در خصوص نحوه استفاده از خودروهای سانگ یانگ هم موثر بوده است. نظرسنجی هر روزه از مراجعه کنندگان به شبکه خدمات، نظارت بر نمایندگی ها، برگزاری مسابقات مختلف با توجه به مناسبت‌های خاص، ارتباط نزدیک و تنگاتنگ مدیران مجموعه با مشتریان، ایجاد واحد ارتباط با مشتریان در جهت رسیدگی به امور و خواسته های مالکان محترم خودروهای سانگ یانگ، برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و عمومی و ارتقای سطح فنی کارشناسان فنی و..‌‌. موجب ایجاد فضایی مناسب و مطلوب برای ارائه خدمات به مراجعه کنندگان شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.