ب ام و و جاگوار لندرور متهم به نابودی جنگل

قطعه نیوز: گروه فعال محیط زیست ب ام و و جاگوار لندرور را به داشتن ارتباط با جنگل زدایی در پاراگوئه متهم کرد.

یک گروه فعال محیط زیست به نام ارثسایت Earthsight‌ اسنادی به دست آورده که ربط بین جنگل زدایی در چاکو Chaco‌، منطقه ای در پاراگوئه را با خودروسازان بزرگ اروپایی نشان می دهد. این جنگل یکی از مناطق دنیا است که بکرترین قبائل انسانی و حیوانات نادری مثل جگوار را در دل خود جای داده است.

بر اساس گزارش این فعال محیط زیست، شرکت های دامی به شکل غیرقانونی درختان محل زندگی قبایل ایورئو توتوبیگوسوده Ayoreo Totobiegosode که به طور داوطلبانه زندگی منزوی از تمدن بشری را انتخاب کرده اند را از بین برده اند.

این شرکت های دامی چرم مورد نیاز خودروهای لاکچری برندهایی مثل ب ام و، جاگوار و لندرور را تأمین می کنند. البته خودروسازان معمولا به استفاده از مواد خام مرغوب با کیفیت اعلا می بالند و در تبلیغ خودروهایشان از اعتراف به استفاده از چرم ابا ندارند و البته در اکثر موارد با رعایت توسعه پایدار از این مواد در تولید محصولات خود استفاده می کنند.

در گزارش ارثسایت آمده است: «ب ام و منابع تأمین مواد اولیه چرم را مخفی نگه می دارد و دو کشتارگاه فرآوری پوست گاو آن در جنگل های ایورئو توتوبیگوسوده است. جاگوار لندرور هم تأمین از دباغی پاراگوئه را انکار نکرده است که در آن فراوری مشابه در کشتارگاهی دیگر انجام می شود.»

جاگوار لندرور در بیانیه ای به رویترز اعلام کرده است که هیچ مدرکی وجود ندارد که ادعا ارثسایت را به اثبات برساند و تمامی تأمین کنندگان اروپایی این خودروساز استفاده مسئولانه به شیوه توسعه پایدار را رعایت می کنند. در این بیانیه آمده است: «ما همواره روی شفاف سازی تأکید داریم و در این مورد، تأمین کننده چرم اروپایی صحه گذاری کرده اند که تأمین کنندگان مواد اولیه به هیچ عنوان با جنگل زدایی غیرقانونی ارتباط ندارند.»

ب ام و از اظهار نظر در مورد تحقیقات ارثسایت خودداری کرده است.

بر اساس گزارش ارثسایت، کشور پاراگوئه سالانه ۵۰ هزار تن چرم آبی-خیس wet-blue (دباغی شده خشک نشده،‌ دباغی شده خشک شده و دباغش شده پرداخت شده) صادر می کند که مقصد دو سوم آن اروپا است.

خودروسازان هم اعتقاد دارند که چرم یک محصول جانبی تأمین گوشت مصرف کنندگان است که صنعتی بسیار بزرگ است و تأمین چرم در خودروسازی فقط برای خودروهای بازارهای خاص یا niche market است که نیاز نسبتاً کوچکی به این مواد اولیه دارد.

اما رهبران قبایل بومی می گویند که جنگل زدایی برای صنعت تولید گوشت گوساله و چرم صادراتی روز به روز قلمروی زندگی آنها را کوچکتر کرده و شیوه زندگی آنان را به نابودی می کشاند.

تاگوئیده پیکانری Tagüide Picanerai سخنگوی جامعه آیورئو در مصاحبه با رویترز گفته است «هر چقدر جنگل زدایی پیشرفت می کند تا گاوداری جای جنگل را بگیرد،‌ این قبیله محصور تر شده و به تدریج ناپدید خواهد شد.»

به گزارش ارثسایت در حال حاضر این منطقه از پاراگوئه بالاترین نرخ از بین رفتن جنگل ها را دارد.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.