جلسه قطعه‌سازان با مشاور رهبری در حوزه صنایع دفاعی از کدام جهت به صلاح صنعت خودرو تمام می‌شود؟

قطعه نیوز: هفته گذشته مشاور رهبر انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس، در هتل ارم تهران مهمان هیأت مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور بود.

سردار حسین دهقان در این جلسه ضمن اینکه صنعتگران را افسران جنگ اقتصادی دانست که نیاز به پشتیبانی دارند، تاکید کرد که در هشت سال دفاع مقدس با تمام وجود به این نتیجه رسیدیم که فقط باید به توانمندی داخلی و استعدادهای کشور اطمینان و تکیه کنیم. امروز هم در جنگ اقتصادی راهی جز این نداریم و تنها راه پیروزی و موفقت، تکیه بر توان داخلی است.

اما در زمینه برگزاری چنین نشست مشترکی به میزبانی انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازی کشور با سردار دهقان چند سوال مطرح است. اول اینکه این جلسه چه تاثیری در حل مشکلات قطعه‌سازان خواهد داشت و دیگر اینکه آیا این نشست بیشتر به نفع قطعه‌سازان تمام می‌شود، یا صنایع دفاعی و نظامی کشور و یا خودروسازان.

در حال حاضر پیشرفت صنایع دفاعی کشور در قطعه‌سازی چشمگیر بوده تا جایی که توانسته است یکسری از مشکلات خودروسازی را حل کند، در خبرها هم شنیده می ‌شود صنایع نظامی کشور در حال حاضر از این ظرفیت و توانمندی برخوردار است که بتواند به عنوان قطب سوم خودروسازی به صنعت خودرو ورود پیدا کند. در این خصوص زمزمه‌هایی نیز از مجلس شنیده می شود.

بر این اساس، برگزاری چنین نشستی قطعا بیشترین دستاورد را برای صنایع دفاعی به دنبال داشته است تا قطعه‌سازان. چراکه در این جلسه قطعه‌سازان بی واسطه موانع و مشکلات تولید و نقاط ضعف و قوت فعلی صنعت قطعه‌سازی را به ایشان منتقل کرده‌اند. این روند مانند یک کار تحقیقی و آماری بدون صرف هزینه برای صنایع دفاع تلقی می‌شود تا نقشه راه بی نقصی برای ورود جدی‌تر به صنعت خودرو و افزایش تعامل با خودروسازان تدوین کند.

به بیان دیگر به جرات می‌توان گفت برگزاری این نشست می تواند برای خودروسازی بسیار مفیدتر از قطعه‌سازی باشد. چراکه چالش‌های متعددی که امروز در زمینه مشکلات نقدینگی و عدم توسعه محصولات های‌تک و… در قطعه‌سازی وجود دارد، در صنایع دفاع بسیار کمتر است و این امر سبب مرتفع شدن مشکلات خودروسازان توسط این بخش نظامی کشور خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.