آمار تولید خودروسازان خصوصی تا پایان مردادماه ۹۹ اعلام شد

قطعه نیوز: بالاخره و پس از گذشت موعد مقرر، وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار و میزان تولید انواع شرکت‌های خودروساز در بخش خصوصی را منتشر کرد. طبق آمار منتشره، در مجموع طی پنج ماه امسال، یعنی از اوایل فروردین تا مردادماه، مجموعا ۱۵ هزار و ۸۷۶ دستگاه خودرو در این بخش تولید شده است که میتوان گفت، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۳۳‌درصدی کسب شده است. در زیر نیز تیراژ تولید هر خودروساز، بصورت اختصاصی بیان شده است.

مدیران خودرو

در ابتدا شرکت مدیران‌خودرو که در حال مونتاژ محصولات ام وی ام و چری کشور چین در ایران است، تا پایان مرداد امسال توانسته ۱۱ هزار و ۶۱۸ دستگاه خودرو را به تولید برساند. با مشاهده سابقه شرکت مدیران خودرو، در خصوص تولید این شرکت در ۵ ماهه اول سال گذشته، میتوان نتیجه گرفته که تیراژ این خودروساز در مقایسه با پنج ماه نخست سال گذشته حدود پنج‌برابر شده است.

کرمان موتور

کرمان موتور جک اس۵ – JAC S5 جک اس۵ اتوماتیکخودروساز بعدی بخش خصوصی که جزو اولین خودروسازان خصوصی کشور یعنی کرمان‌موتور است، توانسته در پنج ماه امسال ۳ ‌هزار و ۳۳ دستگاه خودرو را  مونتاژ کند. این خودروساز نیز در مقایسه با ۵ ماه اول سال گذشته، حدود ۵۷ درصد افت تولید را ثبت کرده است. کرمان‌موتور به مونتاژ محصولات جک چین مشغول بوده و به تازگی قصد تولید جک T8 را با برند اختصاصی خود یعنی KMC را دارد.

بهمن موتور

به سراغ گروه بهمن رفته و مشاهده کردیم که این خودروساز خصوصی نیز مانند دیگر خودروسازها و در بازه زمانی مشابه، روندی نزولی را ثبت کردند.. طبق آمار وزارت صمت، در مجموع گروه بهمن توانسته ۴۴۰ دستگاه خودرو را تا پایان مرداد امسال مونتاژ کند. این آمار از افت حدودی ‌۵۲‌ درصدی مونتاژ محصولات سواری گروه بهمن در مقایسه با پنج ماه ابتدایی سال گذشته حکایت دارد. این شرکت نیز به احتمال قوی در آینده بسیار نزدیک قصد دارد تا خودرو دانگ فنگ IX5 را به مرحله مونتاژ برساند.

خودروسازان بم (بم خودرو)

این شرکت که به مونتاژ محصولات جیلی مشغول بود. طبق آمار وزارت صمت، شرکت خودروسازان بم، در پنج ماه اول امسال، خط تولیدش بدون انجام کار بوده و حتی یک دستگاه خودرو را نیز مونتاژ نکرده‌ است. این در حالی است که طی پنج‌ ماه نخست سال گذشته، ۵۹۰ دستگاه جیلی در این شرکت مونتاژ شده بود.

سیف خودرو

دیگر خودروساز خصوصی کشور، یعنی شرکت سیف خودرو، توانسته طی پنج ماه امسال ۴۷۷ دستگاه محصول را مونتاژ کند. این شرکت به مونتاژ خودرویی چینی بیسو T3 مشغول بوده و از اوایل امسال مونتاژ محصولات برند SWM را نیز شروع کرده است. بهتر است بدانید که این شرکت سال گذشته تنها ۸۶ دستگاه فقط خودرو بیسو T3 را تولید کرده است.

سرمایه‌گذاری بایک بین‌الملل و دیار خودرو

شرکت سرمایه‌گذاری بایک بین‌الملل نیز تیراژ تولید صفر دستگاه خودرو را ثبت کرده است. این در حالی است که این خودروساز در پنج ماه ابتدایی سال گذشته ۶۵ دستگاه خودرو را تولید کرده بود. در بین دیگر خودروسازان بخش خصوصی، اما دیارخودرو که مونتاژ سابرینا و گریت‌وال را بر عهده دارد، در پنج ماه امسال فقط ۱۱ دستگاه تولید را به ثبت رسانده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افت حدودا ۹۵ درصدی را نشان داد است.

صنعت خودروی آذربایجان (آذویکو)

صنعت خودروسازیشرکت صنعت خودروی آذربایجان که با نام آذویکو شناخته شده است، خودروسازی است که مدت‌هاست درگیر مشتریان ناراضی از بابت عدم‌تحویل ام‌جی‌های ثبت‌نامی است. این خودروساز نیز در پنج ماه امسال هیچ تولیدی را ثبت نکرده است. تیراژ این خودروساز در پنج ماه ابتدایی سال گذشته نیز فقط ۱۳۵ دستگاه بود. گفته می‌شود این خودروساز قرار است محصولات برند لوکسژن تایوان و شرکت دانگ فنگ را مونتاژ کرده و تعهدات مربوط به خودروهای ثبت‌نامی ام‌جی‌  را با آنها بر طرف کند.

کارمانیا

طبق آمار وزارت صمت، شرکت کارمانیا نیز که محصولات BYD چین را مونتاژ می‌کرد، تیراژی تنها دو دستگاهی تا پایان مرداد داشته است. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته نیز تنها ۷۷ دستگاه تیراژ را به ثبت رسانده بود.

عظیم خودرو، ریگان خودرو، نوراموتور پارس و سروش دیزل مبنا

از شرکت عظیم‌خودرو نیز خبر رسیده که این شرکت تیراژی ۱۱۲ دستگاهی طی پنج ماه امسال را داشته است. همچنین شرکت ریگان‌خودرو نیز با تیراژ تولید ۷۰‌دستگاهی خودرو، افت بیش از ۸۲ درصدی را نسبت به پنج ماه ابتدایی سال گذشته به خود اختصاص داده است. در لیست سواری‌سازان وزارت صمت اما نام دو خودروساز جدید نیز به چشمخورده است که اولی نورا‌موتور پارس نام داشته و تیراژی ۷۵ دستگاهی دارد و دیگری نیز شرکت سروش‌دیزل‌مبناست که تولیدی ۲۴دستگاهی را به ثبت رسانده است. در آینده نیز اخباری جدید درباره این خودروساز را به شما خواهیم داد. پس با چرخان همراه باشید.

منبع: چرخان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.