زیان خودروسازی اروپا

قطعه نیوز: صنعت خودروی اروپا که به‌ دنبال شیوع کرونا در نیمه نخست سال میلادی جاری ۹۰ میلیارد یورو خسارت دید، نگران زیانی بیش از این در پی عدم موفقیت در مذاکرات پسا برگزیت است.

ویروس کرونا در مجموع ۶ تولیدکننده اصلی خودرو اروپایی را در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ از ۹۰ میلیارد یورو درآمد محروم کرده است. خطوط تولید خودروسازهای اروپایی به‌دلیل بحران بهداشتی ناشی از کرونا تقریبا دو ماه در قاره کهن متوقف شد.

 روزنامه اقتصادی «لزکو» فرانسه نوشت: در حالی که اصطکاک‌های عمیق و دشوار میان لندن و بروکسل واهمه عدم‌موفقیت در مذاکرات را ایجاد می‌کند، متخصصان این بخش (صنعت خودرو) برآورد می‌کنند که چنین سناریویی در طول ۵ سال به خسارت ۱۱۰ میلیارد یورویی منجر می‌شود. در این بخش که پیش‌تر به‌دلیل همه‌گیری کرونا کاهش نیرو داده بود، هم‌اینک نزدیک به ۱۵ میلیون نفر مشغول به کار هستند.  صنعت خودروی اروپا که از همه‌گیری ویروس کرونا به‌طور گسترده آسیب دیده است از زیان مضاعف در صورت عدم موفقیت در مذاکرات پس از برگزیت واهمه دارد. با این سناریو میزان زیان تجاری تا سال ۲۰۲۵ ممکن است به ۱۱۰ میلیارد یورو برسد، مبلغی که به حدود ۱۰۰ میلیارد یورو خسارتی که در سال‌جاری به این صنعت وارد شده، اضافه می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.