افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ایران خودرو در روستای دایی آباد لار زاهدان

قطعه نیوز: هم زمان با آغاز سال تحصیلی، مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای ایران خودرو که طبق استانداردهای آموزشی احداث شده، با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و استاندار سیستان و بلوچستان و برخی دیگر از مقامات این استان به بهره برداری رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، در آیین گشایش این مدرسه، ضمن قدردانی از تمامی مسوولان مرتبط با اجرای این پروژه، گفت: ایران‌خودرو براساس تکالیف فراقانونی و فراماموریتی بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی، حمایت از تحصیل کودکان منطقه محروم سیستان و بلوچستان را در دستور کار قرار داد.
فرشاد مقیمی، با بیان این‌که مسوولیت های اجتماعی ایران‌خودرو در سه فصل محیط زیست، حمایت‌های اجتماعی و همچنین اقتصادی دنبال می‌شود، ادامه داد: افزون بر این‌که اقدامات و پروژه‌های متعددی در زمینه کاهش مصرف سوخت محصولات و کاهش آلایندگی محیط زیست تعریف کرده‌ایم، برای رونق اقتصادی مناطق محروم نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم. برای رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان گام‌هایی از جمله حمایت از زنان هنرمند سوزن‌دوز سرپرست خانوار برداشته‌ایم.
وی افزود: کمک‌های مومنانه‌ای که در شرایط کرونا به اقشار محروم توسط مجموعه کارکنان ایران‌خودرو صورت گرفته نیز بخشی از اقدامات مسوولانه این خودروساز به‌شمار می‌رود. در همین راستا و در شرایط محدودیت‌هایی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا وجود داشت اقدام به تامین اقلام بهداشتی کادر درمان شبکه بهداشت کشور نیز کرده‌ایم.
مقیمی با اشاره به بیانات مقام‌معظم رهبری درباه لزوم ایجاد زیرساخت‌های آموزشی مناسب در مناطق محروم، تصریح کرد: خاستگاه بسیاری از متخصصان کشور از مناطق محروم بوده و باید تلاش کنیم تا با ایجاد امکانات مناسب، این سهم را افزایش دهیم.
وی گفت: به احترام ۱۱۳ شهیدی که ایران‌خودرو تقدیم انقلاب کرده، مدرسه احداث شده را «شهدای ایران‌خودرو» نام‌گذاری کرده‌ایم.
وی ضمن قدردانی از خیرین منطقه، برای هبه زمین ساخت مدرسه به سازمان نوسازی مدارس، تصریح کرد: مسوولیت‌های اجتماعی ایران‌خودرو، محصور به شرکت مادر نبوده و شبکه خدمات پس از فروش و یکی از نمایندگی های ایران‌خودرو نیز در سال گذشته اقدام به تاسیس هنرستان فنی و حرفه‌ای در این منطقه کرده که قرار است مرکز دیگری را نیز یه صورت خیریه تاسیس کند.
وی اظهار کرد: معلمان به جای اندیشه، اندیشیدن را به کودکان بیاموزند تا فضای توسعه همه جانبه برای کشور و سربلندی آن فراهم شود.

امکانات قطعه سازی استان را بسیج می کنیم
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی، ضمن برشمردن مزایای مختلف ایران‌خودرو در صنعت خودروی کشور و ایجاد اشتغال، گفت: ساخت مدرسه توسط ایران‌خودرو بسیار با اهمیت است، حمایت از صنعت سوزن دوزی توسط این شرکت نیز نقطه آغاز خوبی برای رونق اقتصادی استان در این بخش به حساب می‌آید.
احمدعلی موهبتی ضمن استقبال از حمایت ایران‌خودرو در زمینه توسعه صنعت قطعه‌سازی استان سیستان و بلوچستان گفت: امکانات کارگاه‌های استان را در این زمینه بسیج می کنیم.
وی افزود: اعتبارات مناسبی برای توسعه فضای آموزشی استان اختصاص یافت که نشان دهنده نگاه توسعه‌ای دولت به این استان است.
استاندار سیستان و بلوچستان، با بیان این‌که این استان خط اول جبهه امنیت و اقتصاد کشور است، افزود: فاصله‌ میان شاخص های استان با شاخص های کشوری به اندازه‌ای زیاد است که احصای اقداماتی که انجام می شود به سادگی امکانپذیر نیست.
موهبتی اظهار امیدواری کرد: حضور و سرمایه گذاری خیرانه فعلی ایران‌خودرو در آموزش و اشتغال استان، ریلی برای حضور مستمر این شرکت و همچنین سایر خیرین باشد.
گفتنی است، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ایفای مسوولیت‌های اجتماعی و حمایت از مناطق کم برخوردار، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در منطقه لار سیستان و بلوچستان را به پایان رساند و به این ترتیب امکان آموزش بیش از ۷۰۰ کودک جامانده از تحصیل که در انتظار راه اندازی این مدرسه بودند، فراهم شد.
مدرسه شهدای ایران خودرو که بنای هزار متری آن در دو طبقه، از دو سال گذشته پایه ریزی شده، دارای ۱۲ کلاس درس، آزمایشگاه مجهز و امکانات به روز آموزشی برابر با مناطق برخوردار کشور است.
بودجه احداث مدرسه شهدای ایران‌خودرو، از محل صرفه‌جویی در هزینه چاپ اقلام تبلیغاتی گروه صنعتی ایران‌خودرو تامین شده است.
با این اقدام کودکان جامانده از تحصیل در این منطقه با حمایت گروه صنعتی ایران خودرو، در مسیر کسب دانش و تحصیل علم قرار گرفتند.
منبع: ایکوپرس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.