بزرگترین موتورهای ساخته شده برای خودرو

قطعه نیوز: موتورهایی وجود دارد که از گرده گیاه هم کوچک ترند و موتورهایی وجود دارند که اقیانوس پیما ها را به حرکت در می آورند. در این جا به نام بزرگترین موتورهایی اشاره شده که در هر سیلندر آن یک انسان جا می شود.

بزرگترین موتورهایی که برای خودرو ساخته شده اند انواع مختلفی دارند و تعداد آنها بسیار متنوع است. اما در این جا فقط به موتورهایی پرداخته شده که حجم آنها بالاتر از ۸ لیتر است و بوگاتی شیرون کوچکترین آنها است!

بوگاتی شیرون: ۸ لیتر با ۱۵۰۰ اسب بخار

دوج وایپر: ۸.۴ لیتر با ۱۰ سیلندر که توان آن کمتر از بوگاتی شیرون است ۶۵۴ اسب بخار. از سال ۲۰۱۷ هم دیگر تولید نمی شود.

بوگاتی رویال: ۱۲.۷ لیتر که از نام آن هم پیداست در دهه ۱۹۵۰ برای خاندان سلطنتی طراحی شده بود.

کبرا واینک: Weineck Cobra با حجم موتور ۱۲.۸ لیتر که بدون توربوشارژر هم ۱۱۰۰ اسب بخار توان دارد. این خودرو ظرف ۴.۹ ثانیه می تواند سرعت خود را از صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

پییرس ارو ۶۶ و ژییرلس ۶۰: با گنجایش موتر ۱۳.۵ لیتر با ۱۲ سیلندر پیش از جنگ جهانی اول طراحی شدند.

کادیلاک ۱۶: با ۱۳.۶ لیتر حجم موتور که فقط از آن یک خودرو بیشتر ساخته نشد. حداکثر قدرت آن ۱۰۰۰ اسب بخار بود.

اسکانیا ۷۳۰ اس: ۱۶.۴ لیتر

گادفادر: ۱۶.۵ لیتر شورولت بیگ بلاک ۸ سیلندر که برای مسابقات درگ طراحی شده بود و توان اندازه گیری شده آن ۲۱۰۰ اسب بخار بود.

کریستی Christie: با ۱۹.۹ لیتر گنجایش موتور، که برای گراند پری فرانسه در سال ۱۹۰۷ طراحی شده بود و در ظاهر اهمیتی برای گشتاور قائل نبوده. در گراند پری هم دستاوردی نداشته.

بلیتزن بنز: ۲۱.۵ لیتر حجم موتور که در سال ۱۹۰۹ برنده ی گراند پری فرانسه شد.

سان بیم ۱۰۰۰ اسب بخار: ۲۲.۴ لیتر × ۲ گنجایش موتور که با نام میستری هم معروف بود. این خودرو تا سال ۱۹۲۷ بالاترین سرعت خودرو را تا آن زمان به ثبت رساند.

گولدن ارو: ۲۳.۹ لیتر حجم موتور.

بابز: ۲۷ لیتر گنجایش موتور

فیات اس۷۶: با گنجایش موتور ۲۸.۳ لیتر. که به هیولای تورین معروف شد. ایتالیایی ها در رقابت با بنز این خودرو را طراحی کردند.

بلوبرد: ۳۷ لیتری با توان ۲۳۰۰ اسب بخار که در سال ۱۹۳۳ رکورد سرعت را به ۲۷۶ مایل در ساعت (۴۴۱ کیلومتر در ساعت)رساند.

پاکارد بنتلی: ۴۱.۸ لیتر که بر اساس بنتلی ۸ لیتری طراحی شده این نوع موتورها در هواپیماسازی و کشتی سازی کاربرد داشته اند. گفته می شود که در دهه ۱۹۳۰ این خودرو ۱۵۰۰ اسب بخار توان داشته است.

بروتوس: ۴۶.۹ لیتر حجم موتور در حقیقت موتور هواپیمای طراحی ب ام و است که در دهه ۱۹۲۰ طراحی شده بود.

کاترپیلار ۹۷۹اف: با گنجایش ۱۰۶ لیتر با ۲۰ سیلندر. این موتور دیزلی ۴۰۰۰ اسب بخار توان دارد. گشتاور آن ۱۶ هزار و ۴۷۴ پوند-فوت است. این بزرگترین موتوری است که در یک خودرو به کار گرفته شده و در معدن کاربرد دارد. کاربردهای دیگر آن هم به عنوان مولد برق است.

البته اگر قرار بر صحبت از بزرگترین موتور در دنیا باشد، باید از موتورهای کشتی ها و اقیانوس پیماها مثل Wärtsilä-Sulzer RTA96-C با ۲۵,۳۰۰ لیتر حجم و MAN B&W 11G95ME-C9.5 با ۲۶,۹۷۷ نام برد که متعلق به مان از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.