ساخت پنل خورشیدی جمع شونده برای وانت‌ها

قطعه نیوز: یک شرکت کانادایی، پوشش جمع‌شونده برای قسمت بار وانت‌ها طراحی کرده که دارای پنل‌های فوتوولتائیک، باتری و مبدل برق DC به AC است.

استفاده از وانت‌های برقی در امریکا و کانادا، طی سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. همچنین، مدل‌های احتراقی امروزی نیز، دارای تجهیزات اضافی هستند که نیازمند انرژی الکتریکی است. با این شرایط، نصب پنل‌های خورشیدی و باتری اضافی روی خودرو، راه‌گشا خواهد بود.

تاراویس، محصولی از شرکت کانادایی ورک‌اسپرت (Worksport) است که برای وانت‌های پرفروش امریکایی، مثل فورد F-150 یا دوج رم، تولید خواهد شد. این پنل خورشیدی، همراه‌ باتری‌های قابل تعویض که بخش کوچکی از قسمت بار را اشغال می‌کنند، ساخته شده است. جالب‌تر اینکه، پنل‌های خورشیدی قابلیت جمع‌شدن دارند تا کمترین تأثیر را بر فضای بار وانت بگذارند.

یک اینورتر، چهار کیلووات برق DC ذخیره شده در باتری‌ها را به جریان متناوب (AC) با ولتاژ ۱۱۰ ولت تبدیل می‌کند تا انرژی لازم برای تجهیزات مختلف فراهم شود. پنل‌های خورشیدی تاراویس، قابلیت ذخیره انرژی تا ۵ کیلووات ساعت در روز دارند. اگر فرضا، بخواهیم از این انرژی برای حرکت یک خودرو برقی مثل تسلا مدل X استفاده کنیم، مسافتی حدود ۲۲ کیلومتر طی خواهد شد.

شرکت ورک‌اسپرت در تلاش است تا فناوری تاراویس را برای وانت‌های برقی آینده، ساخت تسلا، ریوین و بولینگر عرضه کند. این سیستم، هنوز آماده نصب روی وانت‌ها نیست و مراحل پیش‌تولید را برای عرضه در یک تا دو سال آینده، می‌گذارند.

منبع: زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.