رونمایی و آغاز تولید انبوه خودروهای کاربری آمیکو M5.2+عکس

قطعه نیوز: رئیس سازمان فروش آمیکو در مراسم رونمایی از نمونه‌های خودروی کاربری آمیکو M5.2 ، از آغاز روند اجرای این پروژه و تولید انبوه خودروهای کاربری توسط شرکت آمیکو خبر داد.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، وحید محمدی با اشاره به آغاز فعالیت گروه صنعتی آمیکو از سال ۶۸ با نام گروه صنعتی آذر موتور و ارائه این توضیح که این شرکت سال‌های طولانی انواع محصولات خارجی را بومی‌سازی کرده است، گفت: از سال ۸۲ کشور و حمل و نقل جاده‌ای کشور درحالی رو به توسعه بود که محصولات مورد استفاده در این بخش وارداتی بود و همین عامل باعث شد تا گام موثری جهت بومی‌سازی دانش فنی تولیدات مورد نیاز در این حوزه برداشته شود.

وی با اشاره به تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده توسط این شرکت، تاکید کرد: امروز حدود ۴۰هزار دستگاه از محصولات آمیکو در جاده‌های کشور در حال تردد هستند.

محمدی پایه و اساس تفکر این شرکت را نوآوری دانست و افزود: تفکر این شرکت همواره تولید محصولات با بهره‌گیری از توان و استعداد جوانان شرکت بوده است.

رئیس سازمان فروش آمیکو در ادامه با اشاره به تغییر شرایط بسیاری از مشاغل در دنیا و ایجاد کاربری‌های متحرک در بخش‌های مختلف، خاطرنشان کرد: بر این اساس این دغدغه در شرکت آمیکو ایجاد شد که مانند آنچه در دنیا در جریان است، در ایران هم امکان متحرک شدن مشاغل در راستای حرکت به سمت نوآوری به وجود بیاید.

محمدی موضوع بیکاری و ایجاد به اشتغال را از مهمترین چالش‌های همه دولت‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: بر اساس آنچه مسئولان کشور بر آن تاکید دارند، کشور ما نیز به ایجاد اشتغال میلیون نیاز دارد. به این ترتیب یکی از دغدغه‌های دولت موضوع ایجاد اشتغال است که تلاش می کند با سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی های خارجی، تا حدی این مشکل را برطف کند.

وی شرکت‌های خصوصی را در زمینه ایجاد اشتغال و حل بخشی از این مشکل موظف دانست و گفت: به این ترتیب از سال ۹۷ با هدف افزایش موقعیت‌های شغلی، گروه صنعتی آمیکو ایده متحرک‌سازی مشاغل را مطرح و اجرایی کرد.

وحید محمدی با اشاره به همکاری و مشارکت گروه صنعتی آمیکو با شرکت دانش‌بنیان آفاکو، اظهار کرد: در سال ۹۸ اجرای رسمی این پروژه آغاز شد و نمونه هایی از خودرو با این کاربری‌ها ساخته شد که امروز شرایط رونمایی از این محصولات فراهم آمده است.

وی با بیان اینکه دایره استفاده از مشاغل با خودروهای کاربری بسیار گسترده است، ادامه داد: ما سه مدل از این کاربری ها به صورت نمونه ساخته‌ایم، اما امکان استفاده از این خودروها در تمام مشاغل وجود دارد.

به گفته محمدی، ارائه خدمات و رساندن مایحتاج مورد نیاز مردم در شرایط بحرانی و حتی بعد از وقوع بلایا، از جمله کاربری‌های این خودروها به شمار می‌رود.

رئیس سازمان فروش آمیکو با اشاره به مسیر تازه‌ای که پیش روی این شرکت قرار دارد، خاطرنشان کرد: روند اجرای این پروژه و تولید انبوه خودروهای کاربری در آمیکو آغاز شده و ادامه خواهد یافت.

همکاری آفاکو با آمیکو در اجرای پروژه «کوچ مارکت»ها

در بخش دیگری از این مراسم، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آفاکو نیز با حمایت از فعالیت بخش خصوصی و همکاری موثر این شرکت با گروه صنعتی آمیکو، گفت: ایده ایجاد خودروهای کاربری به عنوان فروشگاه‌های سیار یا به تعبیر دیگر «کوچ مارکت‌ها» سال ۹۸ از طرف گروه آمیکو مطرح شد و این پروژه از آن زمان آغاز شد.

تفتی با اشاره به انجام هزاران ساعت کار مهندسی روی این ایده، اظهار کرد: به این ترتیب امروز شاهد ایجاد خط تولیدی هستیم که می تواند هزاران دستگاه از این نوع محصول را تولید کند.

وی ماژولار بودن این محصولات را از جمله نقاط قوت آنها دانست و افزود: این امر باعث می‌شود شغل های مختلف با تغییرات اندک در این خودروها می‌توانند فضای کار مناسبی ایجاد کنند.

تفتی با اشاره به استحکام، کیفیت، کارایی و سبک بودن به عنوان از مزایای دیگر خودروهای کاربری، تاکید کرد: این ویژگی‌ها باعث می‌شود اگر مشتری دکوری را خریداری کرد و بعد از مدتی نظرش تغییر کرد، به راحتی می‌تواند دکور، طراحی داخل، ابزار و وسایل داخلی را تغییر دهد.

وی با تاکید بر اینکه این محصول به راحتی امکان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد، گفت: بر این اساس به راحتی فضای صادرات خودروهای کاربری آمیکو وجود دارد.

به گفته مدیرعامل آفاکو، خط تولید با ظرفیت تولید ۵۰ اتاق در ماه در شهرک صنعتی جنت آباد استان سمنان ایجاد شده است که قابل توسعه تا تولید ۱۰۰ اتاق در ماه نیز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.