ایزدخواه: کمیسیون صنایع در طرح ساماندهی بازار خودرو پیگیر کاهش قیمت مواد اولیه و تامین مالی قطعه‌سازان است

قطعه نیوز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از بررسی قراردادهای قطعه‌سازان با خودروسازان و راه های تامین مالی قطعه‌سازان در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد.

به گفته روح الله ایزدخواه، طرح ساماندهی بازار خودرو که مراحل نهایی برای تصویب در کمیسیون صنایع و معادن مجلس را می گذارند، به مسائل قطعه‌سازان می پردازد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت­وگو با خبرنگار «قطعه نیوز» با بیان اینکه تمامی ابعاد و مسائل و چالش های صنعت خودرو در طرح ساماندهی بازار خودرو در نظر گرفته می شود، اظهار کرد: بخش های تولید، فروش و عرضه، ایمنی و استاندارد، تعمیق ساخت داخل، کیفیت و … از جمله حوزه هایی هستند که در این طرح در نظر گرفته شده اند و کمیسیون صنایع و معادن مجلس در حال بررسی آنها است.

ایزدخواه ادامه داد: با همه عوامل، دست اندرکاران و فعالان صنعت خودرو از جمله قطعه‌سازان، خودروسازان و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت جلسات و نشست­ هایی را برگزار کرده ایم و در حال حاضر الزامات و اقتضائاتی که در بررسی های خود به آن دست یافته ایم، در قالب یک طرح با ۲۰ ماده آماده شده است که در کمیسیون مشغول بررسی  بیشتر آن هستیم و در آینده به هیات رئیسه مجلس تقدیم می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص توجه نمایندگان به قانونگذاری برای تعدیل قیمت مواد اولیه قطعه‌سازی گفت: در طرح ساماندهی بازار خودرو چند ماده برای قطعه‌سازان تدوین شده است که نمایندگان از طریق آن به دنبال رفع مسائل و چالش های قطعه‌سازان هستند، موضوع قیمت مواد اولیه هم از جمله مسائلی است که نمایندگان در این طرح به آن اندیشیده اند.

وی اضافه کرد: مشکلات تامین مالی قطعه‌سازان نیز از دیگر موضوعاتی است که در این طرح به آن پرداخته شده است.

ایزدخواه مسائل مربوط به قراردادهای میان قطعه‌سازان و خودروسازان و به روزرسانی قیمت آنها را از دیگر موضوعاتی دانست که در طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس مورد توجه نمایندگان فعال در کمیسیون صنایع و معادن قرار گرفته است و نمایندگان برای آن برنامه هایی در نظر گرفته اند.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.