تمرکز خودروسازان و قطعه‌سازان بر تحقیق و توسعه بیشتر شود

قطعه نیوز: رئیس دفتر ریاست جمهوری در این مراسم با بیان اینکه صنعت خودرو از جمله صنایع پیشرفته است، گفت: خودروسازی صنعتی است که با پیشرفت خود باعث پیشرفت سایر صنایع نیز می شود.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، محمود واعظی با اشاره به تاثیر این صنعت در ایجاد اشتغال، گفت: سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی کشور ۵درصد است.

وی با اشاره به زنجیره ای که منجر به تولید خودرو می شود، گفت: به این دلایل خودرو برای این دولت بسیار با اهمیت بوده است.

واعظی ضمن قدردانی از مدیران فعال در صنعت خودرو، اظهار کرد: موضوع خودرو و ساخت قطعات و… برای دولت آقای روحانی با اهمیت بوده است و هر گاه با مشکلی در این صنعت مواجه بودیم، خود ایشان یا یکی از نمایندگان ایشان برای حل مشکل اقدام می کردند

وی با اشاره ایجاد اشتغال و ارزش افزوده صنعت خودرو، گفت: انتظار دولت از این صنعت، این است که چه خودروسازان و چه قطعه سازان اولویت اول خود را زمینه پژوهش قرار دهند

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که تا زمانی که به تحقیق و توسعه توجه نشود، تولید ممکن است کپی‌کاری باشد، تاکید کرد: البته من با مهندسی معکوس و استفاده از دستاورد دیگران مخالف نیستم. اما معتقدم باید فضای مناسبی برای کارهای بزرگ متخصصا و تحصلکرده ها فراهم شود.

وی با اشاره به بحث ساخت داخل و پیوند آن با تحقیق و توسعه، گفت: از زمان تحریم ها به خصوص طی دو سال گذشته، صنعت خودرو و سایر صنایع، ساخت داخل را رشد و جهش داده اند. این در حالی است که قبلا هم همین مهندسین و پژوهشگران در کشور بوده اند. اما اراده و توجه به ساخت داخل بالا نبود.

وی با بیان اینکه خودروسازان و قطعه سازان به مساله ساخت داخل توجه بیشتری داشته باشند، گفت: ممکن است در ابتدا این کار هزینه بیشتری داشته باشد، اما در طولانی مدت این کار به صلاح است.

واعظی با تاکید بر توجه بر کیفیت خودرو و قطعات، افزود: یکی از اهداف صنعت خودرو بالا بردن کیفیت قطعات و خودروها، به ویژه در بخش ایمن‌سازی خودرو باشد.

به گفته وی، بازار و مردم نیاز به خودرویی ایمن دارد که قیمت آن برای طبقه متوسط مناسب باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.