توقف تولید پراید پایان یک تفکر است/ تعهدات معوق سایپا تا پایان تابستان صفر می‌شود

قطعه نیوز: مراسم رونمایی رسمی از محصول جدید گروه خودروسازی سایپا و آغاز تولید انبوه دو محصول فیس‌لیفت و آیین خروج پراید از خط تولید، عصر امروز، ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹ در محل سایپا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «قطعه نیوز»، این مراسم با حضور نماینده دفتر ریاست جمهوری، نمایندگان و معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران عامل سایپا و ایران خودرو، نمایندگان انجمن‌های قطعه‌سازان و اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم با اشاره به سال جهش تولید و اتفاقات تازه در حوزه تولید ملی، گزارشی از عملکرد سایپا در سالی که گذشت ارائه کرد.

جواد سلیمانی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۰ درصد سهم بازار به سایپا اختصاص یافت، گفت: به این ترتیب سایپا به عنوان خودروساز اول کشور مطرح شد. این در حالی است که همیشه در این بازار بعد از ایران خودرو جایگاه دوم را به خود اخنصاص می داد.

وی با تاکید بر اینکه سایپا در سال گذشته موفق شد اعتراضات شدید مشتریان را مدیریت کند، خاطرنشان کرد: در این راستا ۳۵۰ هزار دستگاه خودروی معوق را به حدود ۲۰هزار دستگاه کاهش دادیم و تا پایان شهریور نیز خودروی معوق نخواهیم داشت.

سلیمانی با بیان اینکه انضباط مالی کامل در گروه خودروسازی سایپا ایجاد شد، افزود: دور زدن تحریم ها و تحقق اهداف تولید با وجود مشکلاتی که در این سالها متوجه صنعت خودروسازی بود، باعث شد بتوانیم برنامه توقف تولید پراید را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: امسال سه محصول و تا دو سال آینده پنج محصول جدید توسط سایپا رونمایی خواهد شد. طرح بومی‌سازی قطعات با همت وزارت صمت محقق شد و حدود ۲۰درصد کاهش ارزبری به ازای هر خودرو اتفاق افتاد.

جواد سلیمانی با بیان اینکه حدود ۵۶هزار دستگاه تعهد خودرو ایجاد شده بود که عملا قابل تامین نبود، تاکید کرد: اما ما این را تامین کردیم و ۸۳ درصد از تعهدات را کاهش دادیم.

به گفته وی، محصول جدید سایپا کراس‌اوور اس پی ۱۰۰ در این مراسم رونمایی خواهد شد که پیش از این در نهاد ریاست جمهوری رونمایی شده بود.

وی با اشاره به اینکه طراحی این محصول کاملا ایرانی است، گفت: این اقدام به عنوان نقطه عطف در طراحی پلتفرم در کشور بوده که امیدواریم در همین دولت آن را به تولید انبوه برسانیم.

سلیمانی با بیان اینکه مدل بهینه شده اس پی ۱۰۰ مگاپلتفرم اختصاصی سایپا است که توسط متخصصان ایرانی در کشور طراحی شده است، گفت: این پروژه، کراس اوور خودروس شاهین است. برای نام این محصول نیز نامه ای به فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای پیشنهاد نام این پلتفرم داده شده است.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه این محصول بدون هیچ وابستگی به خارج از کشور طراحی و رونمایی شده است، اظهار کرد: تاکنون سه دستگاه به عنوان نمونه ساخته شده و ۲۵ دستگاه در مهرماه ساخته خواهد شد. قرار است تا پایان سال تولید انبوه آن شروع شود.

وی با بیان اینکه تولید انبوه دو مدل فیس لیفت جدید از کوییک اس و ساینا اس نیز آغاز می شود، افزود: در عین حال زمان توقف تولید پراید با همه خوبی ها و بدی ها فرا رسیده است. این توقف تولید به نوعی پایان یک تفکر است. تفکری که در زمان خود درست بود اما با گذشت زمان باید تغییر می یافت.

سلیمانی با بیان اینکه پراید سال ۷۲ تولید شد و تا ۹۹ ادامه یافت و در پنج مدل و در ۱۱ خط مختلف تولید می شد، تاکید کرد: پس از آن خط تولید کوییک اس و ساینا اس آماده شده است. تولید این خودروها از مهرماه آغاز خواهد شد.

به گفته سلیمانی، سایپا سال آینده با همکاری مپنا و صنایع دفاع، دو مدل خودروی برقی نیز طراحی خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.