قیمت لاستیک و تایر ۵۵ درصد افزایش یافت+جدول

قطعه نیوز: با موافقت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، قیمت مصوب انواع تایر تولید داخل کشور ۲۵درصددیگر افزایش یافته است که با محاسبه ۳۰درصد دیگر افزایش علی‌الحسابی که همین یک‌ماه پیش اعمال شده بود، قیمت لاستیک در بازار کشور به‌طور رسمی تا ۵۵درصد افزایش می‌یابد.

افزایش هزینه‌ تولید تایر به‌واسطه افزایش نرخ ارز، تغییر ارز پایه واردات و تخصیص نیافتن ارز به واردات، اعم از مواداولیه و محصول نهایی، در ماه‌های ابتدای امسال، کمبود و گرانی ۱.۵تا ۲برابری قیمت لاستیک در بازار کشور را به همراه داشت.

درخواست تولیدکنندگان از سازمان حمایت برای افزایش قیمت مصوب این کالا بار اول یک‌ماه پیش با افزایش ۳۰درصدی پاسخ داده شد، اما به‌تازگی سازمان حمایت برای بار دوم قیمت مصوب تایر را ۲۵درصد دیگر افزایش داده است.

البته به گفته مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر، به‌دلیل اختلاف نظری که در نحوه محاسبه و اعمال این افزایش قیمت میان شرکت‌های تولیدکننده وجود دارد، هنوز این ۲۵درصد جدید ابلاغ و اعمال نشده است.

افزایش ۵۵درصدی قیمت تایر تولید داخل در حالی است که واردات لاستیک سبک به‌دلیل تعرفه بسیار بالا و واردات لاستیک سنگین نیز به‌دلیل مشکلات تامین ارز با موانع زیادی روبه‌روست.

منبع: همشهری

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.