ادعای نایب رئیس انجمن لنت و کلاچ: کیفیت لنت‌ها نه‌تنها بد نشده بلکه بهتر از قبل است

قطعه نیوز: واحدهای تولید لنت در مواردی تا چندین هفته بدون مواد اولیه فولادی می مانند.

نائب رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با بیان این خبر شرح داد:  بخشی از مواد اولیه لنت سازی که از فولاد مبارکه تهیه می شود، بعد از جلسه بورس مچینگ می شود، اما متاسفانه گاهی این جلسه تا چند هفته تشکیل نمی شود و فولاد مبارکه به دلیل روشن نبودن قیمت، از فروش مواد اولیه خودداری می کند و مچینگ را هم اعلام نمی کند، و در این حالت بعضی از واحدهای تولید لنت بدون مواد می مانند.

محمدرضا نجفی‌منش اضافه کرد: در خواست ما این است که در چنین مواقعی، به صورت علی الحساب مواد اولیه را به واحدها بفروشند تا واحدها بدون مواد نمانند و پس از تعیین قیمت، با تولیدی ها تسویه حساب کنند.

وی افرود: برای تهیه مواد اولیه لنت در بحث واردات مشکلی وجود ندارد، بلکه عمده مسئله با فولاد مبارکه است.

وی در پاسخ به اینکه بعضی مصرف کنندگان از کاهش کیفیت لنت تولید داخل گلایه دارند، گفت: به هیچ وجه کاهش کیفیت لنت تولید داخل را تایید نمی کنم، این بهانه ای است که واردکنندگان در بازار پخش می کنند و می توانم بگویم کیفیت لنت در حال حاضر بهتر از قبل شده است اما بدتر نشده است.

نجفی‌منش ادامه داد: مصرف لنت به تعداد ماه مورد استفاده ارتباط ندارد، بلکه به کیلومتر طی شده وابسته است و اگر مصرف کننده ای از کیفیت لنت گلایه می کند باید از او پرسید چند کیلومتر از آن لنت استفاده کرده است.

رئیس انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازی خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات قطعه سازان توسط خودروسازها اکنون به حدود  7 تا ۸ ماه رسیده است و این برای قطعه سازان مشکل آفرین است. مشکل نقدینگی، تامین مواد اولیه به خصوص فولاد، قیمت این مواد و پرداخت مطالبات کار لنت سازان را دشوار کرده است.

وی عنوان کرد: قرار است قیمت های قراردادهای لنت سازان با خودروسازان هم به روز شود، اما هنوز هیچ قراردادی به روز نشده است و با اینکه کار کلید خورده اما هنوز عملیاتی نشده است.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.