۹۰درصد از قراردادهای قطعه‌سازان تا دو ماه آینده اصلاح می‌شود/ نامه فراخوان سایپا به زودی ارسال می‌شود

قطعه نیوز: دبیر انجمن قطعه‌سازان و سازندگان مجموعه‌های خودروی ایران گفت: برای ۱۶۰ قطعه‌ساز فراخوان اصلاح قیمت‌ها در قراردادهایشان با خودروسازان ارسال شده است.

مازیار بیگلو به خبرنگار «قطعه نیوز» گفت: این ۱۶۰ شرکت، بیش از ۹۰ درصد زنجیره تامین خودرو از نظر ارزشی را شامل می شوند و بر اساس گردش مالی بالا انتخاب شده اند، به این معنا که  این شرکت‌ها بیشترین میزان فروش را به شرکت ساپکو داشته اند.

وی عنوان کرد: این فراخوان توسط شرکت ایران خودرو انجام شده است و به زودی سایپا هم نامه فراخوان را خطاب به قطعه‌سازان ارسال می کند.

بیگلو بیان کرد: در این روند، قطعه‌سازان مدارک مستند و آنالیز قیمت‌هایشان را به شرکت ایران خودرو ارائه می دهند و بعد از بررسی توسط این شرکت که قرار است به سرعت هم انجام شود، اصلاح قیمت‌ها صورت می گیرد.

بیگلو اعلام کرد: نرخ دلار در روند اصلاح قراردادها در سه ماهه اول سال، بر مبنای میانگین نرخ ارز در هر ماه در نظر گرفته شده است. به دنبال آن قیمت مواد اولیه هم که همیشه تحت تاثیر نرخ ارز تعیین می شود اصلاح خواهد شد. 

وی با بیان اینکه مرحله اول، شامل اصلاح قیمت‌ها تا پایان تیر ماه است، اظهار کرد: قطعه‌سازان مابه التفاوت قیمت‌ها در قراردادهایی که تاکنون به ثمر نشسته است را دریافت می کنند و مرحله دوم اصلاح قیمت، در ماه‌های آینده در صورتی که نرخ ارز و مواد اولیه داخلی باز هم تغییر کند، صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: در حال حاضر فراخوان برای ۱۶۰ شرکت توسط ایران خودرو ارسال شده است و به امید خدا شرکت سازه گستر و مگاموتور هم به زودی این کار را انجام خواهند داد و مدارک را دریافت می کنند تا کار با سرعت نسبتا بالاتری انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر در قراردادها برای هر قطعه‌سازی که درخواست اصلاح قیمت داشته باشد بررسی و انجام می شود، گفت: اگر ۱۶۰ قطعه‌ساز اول مدارکشان را ارائه دهند اصلاح قیمت‌ها در دو ماه انجام می شود، بنابراین قطعه‌سازان هر چه سریع تر مدارک را ارائه دهند و وارد مذاکره شوند تا کار سریع تر پیش برود.

خبرنگار: فرزانه احمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.