رئیس سازمان حمایت خبر داد: کشف بیش از ۱۵۰۰ دستگاه خودرو احتکار شده به ارزش ۸۰۳ میلیارد ریال در کشور

قطعه نیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کشف  یک هزار و ۵۶۲ دستگاه خودرو به ظن تخلف احتکار توسط بازرسان سازمانهای صنعت، معدن وتجارت استان ها خبر داد.

عباس تابش گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای جلوگیری از تخلفات صنفی در عرضه کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم، بازرسی ها گسترده و به طور مستمر در حال انجام است و حتماً با متخلفان این حوزه بدون کوچکترین اغماضی برخورد می شود.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام تشدید بازرسی‌ها بر بازار کالاها و اقلام اساسی مردم، به آمار بازرسی سازمانهای صمت استانها در سه ماهه اول امسال اشاره کرد و افزود: در مدت مذکور ۷۲۵ هزار و ۸۳ مورد بازرسی در قالب طرحهای مختلف نظارتی در سراسر کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت، طرح مبارزه با احتکار خودرو در راستای سیاست های تنظیم بازار و سیاست های دولت به منظور جلوگیری از فعالیت سوءاستفاده‌کنندگان از بازار خودرو، به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در این مقطع زمانی مجموعا یک هزار و ۵۶۲ دستگاه خودرو به ظن تخلف احتکار توسط بازرسان سازمانهای صنعت، معدن وتجارت استان ها کشف شده است.

تابش ارزش خودروهای مکشوفه را ۸۰۳ میلیارد و ۷۶۷ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۳۶ ریال اعلام و تصریح کرد: پرونده‌های تشکیل شده برای پیگیری‌های بعدی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ﮔﺮاﻧﻔﺮوﺷﯽ و اﺣﺘﮑﺎر ﮐﺎﻻ را ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺎرز ﻇﻠﻢ اﻗﺘﺼﺎدی در ﺣﻖ ﻣﺮدم داﻧﺴﺖ که بازرسان با آن برخورد قانونی و قاطع خواهند داشت و تاکید کرد: در این بازه زمانی نزدیک به ۳۸۳ هزار مورد بازرسی به منظور کنترل و برخورد با تخلف گرانفروشی و امتناع از عرضه صورت گرفته که در نهایت به تنظیم و ارسال ۱۷ هزار و ۳۸۲ فقره پرونده تخلفاتی به شعب رسیدگی کننده تعزیرات حکومتی استانها منجر شده است.

به گفته تابش این بازرسی ها کماکان و به صورت مستمر در جهت آرامش نسبی و تنظیم بازار ادامه خواهد داشت و بازرسان سازمانهای صمت به همراه اتاق اصناف استانها ضمن رصد بازار، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، پرونده متخلفین را به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.

وی همچنین از مردم درخواست کرد گزارشات خود مبنی بر مشاهده تخلفات واحدهای صنفی در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، عدم عرضه، احتکار، و….، را از طریق تلفن سامانه ۱۲۴ این سازمان و سازمانهای صمت استانها اعلام کنند تا اقدامات قانونی لازم انجام گیرد.

منبع: شاتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.