نامه‌نگاری ساپکو با قطعه‌سازان؛ قیمت قطعات خودرو به‌روزرسانی می‌شود

قطعه نیوز: طی نامه‌ای از سوی شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو به قطعه‌سازان مقرر شد قیمت قطعات خودرو بر مبنای تغییرات نرخ ارز و نهاده‌های تولید به روزرسانی شود.

به گزارش «قطعه نیوز»، ساپکو در نامه‌ای به انجمن قطعه‌سازان، از موافقت مدیرعامل ایران خودرو با به روزرسانی قیمت قطعات تامینی خودرو خبر داد و از قطعه‌سازان خواست تا در به‌روزرسانی قیمت قراردادهای خود با هدف پایدارشدن تولیدات همکاری کنند.

متن این نامه که خطاب به مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو نوشته شده، به شرح زیر است:

دبیر انجمن قطعه‌سازان

جناب آقای مهندس بیگلو

با سلام و احترام،

با توجه به تغییرات نرخ ارز، نهاده‌های تولید و سرفصل‌های هزینه‌ای در سال ۱۳۹۹ وفق قرارداد فی ما بین و لزوم حمایت از زنجیره محترم تامین جهت حفظ جریان تولید و تحقق شعار «جهش تولید» با موافقت مدیریت محترم ارشد ایران خودرو و شرکت ساپکو، فرایند بروزآوری قیمت قطعات تامینی در دستور کار قرار گرفته و دعوتنامه سری اول سازندگان طی نامه اتوماسیونی شماره ۹۹۱۴۷۸۵۹۳ ارسال گردیده است.

لذا با توجه به ضرورت بروزآوری قیمت قراردادها جهت تداوم تولید پایدار، شفافیت مالی و تدقیق بهای تمام شده محصولات انتظار می رود انجمن محترم قطعه‌سازان همچون گذشته ما را در این امر مهم یاری فرمایند.

با سپاس

امور اقتصادی

شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو

لازم به یادآوری است افزایش قابل توجه قیمت تمام شده تولید قطعات که به دنبال تاکید و اصرار زیاد وزارت صمت و خودروسازان به تعمیق داخلی‌سازی و در عین حال افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ ارز، حذف ارز یارانه‌ای از صنعت، قیمت نهاده‌های تولید، دستمزد و… رخ داده است، باعث شد قطعه‌سازان زنجیره تامین درخواست افزایش ۵۵درصدی قیمت قراردادها را اوایل تیرماه سال‌جاری با خودروسازان مطرح کنند.

بر این اساس بعضی کارشناسان و رسانه‌ها با تیترهای هدف دار، به دنبال این هستند که مسئولیت و به بیان دیگر، تقصیر افزایش قیمت خودرو در آینده را به گردن قطعه‌سازان بیندازند. به این ترتیب آنها به دنبال ایجاد جریانی هستند که به مشتریان آینده خودروهای داخلی ثابت کند اگر قطعه‌سازان درخواست افزایش ۵۵درصدی قیمت قرارداد با خودروساز را مطرح نکرده بودند، بحث افزایش مجدد قیمت خودرو مطرح نمی‌شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.