تسریع در رسیدگی به پرونده بازنشستگی کارکنان ایران‌خودرو

قطعه نیوز: سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، از بسته حمایتی تامین اجتماعی از خانواده کارکنان ایران‌خودرو رونمایی کرد و ضمن اعلام تسریع در روند بررسی پرونده‌های بازنشستگی کارکنان و احتساب سوابق پیمانکاری در مشاغل سخت و زیان آور، از توسعه خدمات بیمه‌ای در شعبه اقماری مستقر در ایران‌خودرو و برگزاری جلسات کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در این شعبه برای تسریع در فرآیند بازنشستگی خبر داد.

در دیدار فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ،‌ مسایل کارگری موجود به ویژه در زمینه بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر ایجاد شرایط تامینی مناسب برای کارگران گفت:‌ دلگرمی به کار، تلاش، رشد و شکوفایی و بالندگی اقتصاد در گرو ایجاد شرایط تامین مناسب برای نیروی کار است.

فرشاد مقیمی ضمن قدردانی از مدیران تامین اجتماعی به نیابت از کارگران ایران خودرو، افزود:‌ شرایط کار برای نیروهای تولید که در خط مقدم سنگر تولید و صنعت کشور هستند دارای پیچیدگی و اهمیت بالایی است.

وی تصریح کرد:‌ یکی از دغدغه های همیشگی ما،‌ ایجاد آرامش برای کارکنان به ویژه در شرایط کنونی اقتصاد کشور است. در حال حاضر شدیدترین و بی سابقه ترین تحریم ها علیه اقتصاد و صنعت کشور به اجرا گذاشته شده و حفظ ثبات در تولید و آرامش کارکنان در اولویت قرار دارد.

مقیمی افزود:‌ دستیابی به اهداف تعیین شده در حوزه منابع انسانی، در پرتو تعامل موثرتر در حل و فصل مسایل موجود مرتبط با بیمه و تامین اجتماعی کارکنان است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اهمیت خدمات شعبه اقماری تاکید کرد:‌ باید افرادی در این شعبه مستقر شده و پاسخگوی کارکنان باشند که علاوه بر داشتن سعه صدر، به تمام مسایل تامین اجتماعی مشرف بوده و توانایی پاسخ به تمامی سوالات و ابهامات را داشته باشند.

وی در پایان خواستار شروع به کار فوری این شعبه شد تا اطلاع رسانی به سایر سایت‌های ایران خودرو نیز تسهیل شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ نیز در این دیدار،‌ گروه صنعتی ایران خودرو را بزرگ ترین کارفرمای کشور و شریک مهم اقتصادی تامین اجتماعی خواند و گفت: ایران خودرو از منظر اقتصادی و اجتماعی اهمیت بالایی برای کشور دارد.

حسن امیری گنجه ایجاد و افزایش اشتغال را از جمله تاثیرات مهم ایران خودرو در اقتصاد کشور دانست و افزود: تامین اجتماعی در پرتو این کارکرد ایران خودرو توانسته چرخه عمر خود را به هفتاد سالگی برساند.

وی افزود: در هفته حدود ۴۰ پرونده از کارکنان ایران خودرو در تامین اجتماعی بررسی و با نگاه مثبت حل و فصل می شود.

امیری گنجه ادامه داد: ایران خودرو طبق رابطه‌ای ضابطه مند و قانونمند با تامین اجتماعی رفتار می کند. همچنین رفتار ضابطه مندی با کارکنان خود دارد.

وی تاکید کرد: ضروری است از منظر اجتماعی به مسایل اقتصادی و اجتماعی پرداخته شود و ایران خودرو توانسته با نگاه اجتماعی و دور کردن حواشی، آبادانی در کشور ایجاد کند و آسیب اجتماعی را کاهش دهد.

امیری گنجه تصریح کرد: هر قدر ملاحظات اجتماعی افزایش یابد، جامعه و صندوق تامین اجتماعی تقویت شده و امید به آینده افزایش می یابد. بستر امنیت اجتماعی که تامین اجتماعی در آن شکل می گیرد می تواند با رویکردهای ایران خودرو تقویت شود. هر قدر بتوانیم با نگاه اجتماعی جامعه را پیش ببریم شرایط امن تر و نگرانی‌ها کم تر می شود.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ، از اجرای طرح بیمه زنان خانه دار و دختران دانشجوی کارکنان شاغل و بازنشسته ایران خودرو بدون بوروکراسی اداری خبر داد و گفت: این طرح در سه بخش بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی با نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد حق بیمه به اجرا گذاشته می شود.

وی در تشریح این طرح گفت: زنان خانه دار کارکنان و بازنشستگان می توانند با سقف سنی ۵۰ سال نسبت به بیمه  از طریق همسرانشان اقدام کنند. پرداخت دست کم ۱۰ سال حق بیمه لازمه بهره مندی از مزایای این بیمه است و  در روز تامین اجتماعی این بسته را تقدیم کارکنان ایران خودرو کردیم.

امیری گنجه تصریح کرد:‌ امکان ارایه این خدمت به تمامی کارکنان ایران خودرو اعم از رسمی،‌ قراردادی و پیمانی وجود دارد.

وی از راه اندازی شعبه اقماری بیمه در ایران خودرو از روز شنبه ۲۸ تیرماه خبر داد و گفت: برای کارکنان ایران خودرو میز تخصصی خدمت ایجاد کرده ایم تا خدمات در زمان کوتاه تری ارایه شود.

در این نشست،‌ محمد گلچین راد، معاون توسعه منابع انسانی، گزارشی از وضعیت نیروی انسانی در ایران خودرو، مشکلات موجود در موضوع بازنشستگی پیش از موعد و انتظارات از سازمان تامین اجتماعی برای رفع موانع ارایه کرد و مدیران تامین اجتماعی نیز وعده حل و فصل مسایل مطرح شده را در کوتاه ترین زمان ممکن دادند.

منبع: ایکوپرس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.