دل نوشته‌ای خطاب به اعضای کمیسیون صنایع مجلس؛ حل مشکل شاغلین قطعه‌سازی به دست شما است

قطعه نیوز: با سلام، ضمن عرض تبریک به منتخبین محترم کمیسیون صنایع مجلس (دوره یازدهم) بنده به عنوان فردی با همین آشنایی مختصر با شرایط امروز صنعت قطعه‌سازی بر خود دانستم با تعدادی از نمایندگان برگزیده ملت در خانه ملت درد دل کنم. بدیهی است صحبت با وکالای برخواسته از مردم، از جمله بی‌پرده‌ترین مکالمات خواهد بود. چراکه صحبت از جنس مردم با مردم است و نه مردم با حاکمیت.

حضور نمایندگان ۱۲ استان در کمیسیون صنایع و معادن از مجموعه ۳۱ استان کشور، یک مشارکت حداکثری در حمایت از صنعت و اشتغال کشور ایجاد کرده است. امید است در این دوره از فعالیت کمیسیون صنایع شاهد حل مشکلات صنعت قطعه‌سازی باشیم. وکلای محترم خواست ما نه سیاسی است و نه امنیتی، ما به دنبال بقای سازمان خود جهت حفظ نیروی اشتغال و خانواده‌های ارتزاق کننده از سفره‌های ایجاد شده هستیم.

حل اهم مشکلات امروز صنعت قطعه‌سازی چیزی بیشتر از دریافت مطالبات و به‌روزرسانی، به منظور واقعی‌سازی قراردادهای خود نیست. هفته گذشته شاهد حضور تعدادی از اعضای محترم کمیسیون مذکور به‌همراه ریاست محترم کمیسیون در نشست با جمعی از قطعه‌سازان بودیم. به کفایت از اهمیت ، جایگاه و شرایط امروز قطعه‌سازان سخن به میان آمده چنانچه که ما که برای شنیدن راهکارها و بیانات وکلای محترم بودیم، بیشتر سخنران شدیم تا شنونده.

چراکه حجم مشکلات موجود مجال شنیدن نداد وعمده زمان به بیان مشکلات گذشت. امروز راه حل مشکلات بیش از ۵۵۰ هزار نفر کارگر در صنعت قطعه‌سازی و ۱۵۰ هزار نفر شاغیلن در بخش خودروسازی بدستان شماست. شکی نیست که هیچ یک از اعضای محترم با چنین آرایی به مجلس راه نیافتند. اما دست تقدیر طریق برون رفت از مشکلات موجود در این صنعت را پیش پای شما گذاشته است و این خود تازه بخشی از ۸ میلیون شاغل در کل صنعت کشور هستند.

قطعا شما وکلای محترم بر این امر واقف هستید و اشاره بنده صرفا یادآوری این امر بود تا بخاطر بیاورید در چه جایگاه خطیری تکیه زده‌اید. هر آنچه از تجربه و سواد این صنعت بوده به‌عنوان راهکارهای پیشنهادی به‌دفعات به سمع و نظر تمام نهادهای مرتبط من‌جمله مجلس محترم رسیده است. لذا زمان به اندازه کافی سپری شده است و فقط اقدام عاجل و هماهنگی نهادهای ذی‌ربط را می‌طلبد که این امر از توان ما قطعه‌سازان خارج است. لذا خواهشمند است وقت را غنیمت شمرده و به‌جای صرف زمان در تشکیل این کمیته و آن کمیته تدبیر مناسب با صلاحدید شرایط امروز را اتخاذ فرمایید.

شرایط امروز ما پیچیده‌تر از جنگ تحمیلی است. چرا که آنجا با دشمنِ مشخص رو در رو هستی اما در این جنگ، شناخت دشمن و معاندین کاری است بس دشوار و هر چقدر هم خبره باشی، نگاه از بالا به پایین و حاکمیتی میخواهد که باز هم از عهده این قشر تولیدکننده خارج و با الفبای ما همخوانی ندارد.

ما از اینکه هر دفعه از این نهاد به آن نهاد یا سازمان دیگر مراجعه کنیم خسته شده‌ایم. جایی نیست که نرفته باشیم و امروز از وکلای منتخب خود می‌خواهیم مشکل این خانواده را حل کنند. چراکه حرف خانواده را به خانه خود بردیم. مشکل ما نه با شعارهای حماسی و نه با نسخه‌های بدون پشتوانه دستوری حل می‌شود. یکبار هم شده برای حل مشکل این صنف با درایت، درایت و درایت ارایه طریق شود.

امیدوارم هر سه ماه یکبار با حضور جمعی از قطعه‌سازان، و نه منتخبین قطعه‌سازی بتوانیم رو در رو با وکلای خود پیشرفت حل مشکلات خود را رصد کنیم. این خط شکنان جنگ اقتصادی به حمایت نیروهای پشتیبانی چون شما میتوانند معبرهای رشد و توسعه اقتصادی را باز کنن. امروز یک اقدام اجرای هر چند کوچک از هزاران شعار انگیزبخش دیگر کارسازتر است. و من الله التوفیق

نویسنده: امید رضایی /فعال صنعت قطعه‌سازی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.