تقاضای تازه وارد برقی چین برای حضور در بورس آمریکا

قطعه نیوز: شرکت خودروسازی برقی چینی «لی اتو» در کمیسیون مبادله ارزی و اوراق بهادار ایالات متحده تقاضای حضور در بازار آمریکا و بازار سهام این کشور را داده است.

شرکت خودروسازی برقی چینی «لی اتو» برای حضور در بازار آمریکا تقاضا داده است. به احتمال زیاد اسم آن را هم نشنیده اید و حتی غول عظیم صنعت تحویل غذا در چین، «میتوآن دیانپینگ»، که پشتیبان و حامی این خودروساز برقی است، هم نامی ناآشنا است.

شاید چین بزرگترین بازار خودروی دنیا باشد و شاید پیشرفت های خیره کننده ی چند دهه گذشته در اقتصاد جهانی از چین یک ابرقدرت اقتصادی ساخته باشد اما همواره حسرت حضور در بازار خودروی آمریکا روی دل این کشور باقی مانده، مخصوصاً آن گونه که خودروسازان ژاپنی موفق به تسخیر بازار آمریکا شده اند.

در ماه های اخیر، ارزش سهام خودروسازانی که در عرصه خودروهای برقی موفق عمل کرده اند، با سرعت خیره کننده ای در حال افزایش است. برای مثال تسلا و نیو در هفته ای که گذشت نگاه ها را به خود جلب کرده اند.

شرکت خودروسازی «لی اتو» Auto ‌ Li که از عمر آن ۵ سال هم نمی گذرد و قبلا با نام CHJ Automotive‌ نامگذاری شده بود، در حال تولید محصول خودروی برق با نام «لی وان» Li One‌ است [و خدا به داد ما در زبان فارسی برسد که آن را با لیوان اشتباه نگیریم] این لی وان چینی یک خودروی شاسی بلند SUV‌ است که در شهر شرقی چانگژو تولید می شود.

برخلاف تسلا و نیو که خودروهایشان فقط برقی است، لی وان هم با برق شارژ می شود و هم با بنزین راه می رود. لی اتو ۲۱ نمایشگاه خودرو در چین دارد و تا آخر ۲۰۲۰ تعداد نمایشگاه های آن به ۶۰ خواهد رسید.

اما نکته قابل توجه آمار و ارقام فروش است! این خودروساز که در پکن مستقر است و بنیانگذار آن لی شیانگ است، در ۶ ماه اول سال فقط ۹,۶۶۶ دستگاه خودرو فروخته است. الان ۱۲ ماه است که فروش خودروهای برقی در چین روند نزولی دارند.

حالا این شرکت چینی در کمیسیون مبادله ارزی و اوراق بهادار ایالات متحده تقاضای حضور در بازار آمریکا و بازار سهام این کشور را داده است. گولدمن ساکس،‌ مورگان استنلی و یو بی اس از خریداران اولیه این تازه وارد چینی خواهند بود. بعد از عرضه عمومی این کمپانی خودروسازی،‌ احتمال افزایش سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری وجود دارد.

منبع: سایپانیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.